Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

10 تاکسی‌ جالب جهان را ببینید؛ از بیتل تا BMW!

تاکسی‌ها یکی از مهم‌ترین وسایل حمل و نقل در شهرهای بزرگ جهان هستند. مسائلی مانند قیمت سوخت و میزان جابجایی نفرات و… باعث افزایش  و یا کاهش کیفیت خدمات تاکسی‌ها می‌شود. در این میان برخی از دولت‌ها سهم بسیار کمی برای توسعه حمل و نقل عمومی قائل بوده و به همین خاطر در برخی از شهرهای جهان شاهد تردد خودروهای کلاسیک به عنوان تاکسی هستیم. در عین حال دولت‌هایی هم هستند که با حمایت از استارتاپ‌های بزرگی مانند اوبر، تغییرات گسترده‌ای در شبکه حمل و نقل کشورهایشان به وجود آورده‌اند. در برخی از شهرها ممکن است یک خودروی عتیقه به عنوان تاکسی برای ارائه خدمات به شهروندان فعال باشد؛ و در برخی دیگر ممکن است یک خودروی مدرن و بروز به شما سرویس دهد.

در ادامه با تاکسی‌های عجیب و جالب 10 شهر بزرگ و شلوغ جهان آشنا می‌شود!

مکزیکوسیتی – فولکس واگن بیتل

بیتل یکی از معروف‌ترین و دوست داشتنی‌ترین خودروهای تاریخ کمپانی فولکس‌واگن بوده و شما می‌توانید برای سواری با مدل‌های کلاسیک آن به مکزیکوسیتی بروید! برای بیتل سواری در مکزیکوسیتی باید از قید مسائلی مانند افزایش آلودگی هوا و کمی جا در داخل کابین و… گذشته و فقط لذت ببرید!

شانگهای – فولکس‌واگن جتا

ناوگان تاکسیرانی شانگهای واقعا عجیب است؛ چون هنوز مدل‌های قدیمی فولکس‌واگن جتا در آن حضور داشته و به شهروندان این شهر شلوغ سرویس‌دهی می‌کنند. برای استفاده از تاکسی‌های مذکور باید مبلغ بسیار ناچیزی پرداخت کنید؛ ولی قبل از سوار شدن باید بدانید که فضای داخلی آنها بسیار کثیف بوده و رانندگانی بسیار تندخو و خشن دارند!

مسکو – پورشه

اکثر شهرهای اروپایی ناوگانی لوکس و مهیج از انواع و اقسام خودروها، هلی‌کوپترها و قایق‌های لوکس را در اختیار شما قرار می‌دهند؛ اما مسکو با تمام آنها متفاوت بوده و در این شهر تنها با پرداخت مبلغی بین 95 تا 100 دلار می‌توانید سوار بر پورشه شود! البته باید بدانید که تاکسی‌های ارزان قیمت دیگری هم در سطح شهر مسکو تردد کرده و پورشه‌های مسکو را هر کسی سوار نمی‌شود!

هنگ کنگ – تویوتا Crown Comfort

در شهر هنگ کنگ ناوگانی از تاکسی‌های قرمز، سبز و آبی از برند تویوتا و با مدل Crown Comfort حضور دارند. کرایه تاکسی‌ها مذکور مناسب است؛ اما شما می‌توانید با پرداخت دلارهای اضافی سرعت آنها را افزایش داده و سریع تر به مقصد مورد نظر خود برسید!

نورنبرگ – BMW

اگر خودروی شما در کشور آلمان به اندازه کافی سریع نیست؛ به شهر نورنبرگ بروید و از BMWهای Grand Prix به عنوان تاکسی استفاده کرده و لذت ببرید! برای استفاده از تاکسی‌های مذکور باید مبلغ زیادی پرداخت کرد.

بانکوک – tuk-tuk

در بانکوک باید سوار بر تاکسی‌هایی موسوم به tuk-tuk بشوید. تاکسی‌های بانکوک منحصر به فرد نبوده و در هندوستان نمونه‌هایی از آنها دیده می‌شود؛ ولی تایلندی‌ها مانند اعتقادات گذشته خود نسبت به نوشابه انرژی‌زا، پینگ‌پونگ و… معتقد هستند که tuk-tuk ها را خودشان اختراع کرده‌اند!

کلکته – Ambassador

در کلکته باید سوار بر خودرویی شوید که آخرین‌بار در سال 1948 به تولید رسیده است! خودروی Ambassador انعطاف‌پذیری خوبی دارد و از آنجا که هندی‌ها عاشق سر و صداهای مهیج هستند؛ رادیو تاکسی‌های کلکته همیشه روشن بوده و شما را با موسیقی هندوستان آشنا می‌کنند!

هاوانا – اسقاطی‌ها

مردم کوبا به دلیل تحریم‌های آمریکا توان واردات خودروهای جدید و بروز را ندارند و به همین دلیل تلاش زیادی برای حفظ بیوک‌ها و کادیلاک‌های قدیمی خود می‌کنند. تاکسی‌های هاونا غیر رسمی بوده و مسئولیت حمل‌ و نقل بار اضافی مسافران را قبول نمی‌کنند.

نیویورک – تاکسی زرد

در نیویورک خودروهایی به یک پیشرانه V8 پرمصرف مجهز شده و به عنوان تاکسی فعالیت می‌کنند. رانندگان آنها باید مبلغ زیادی به عنوان مالیات به دولت آمریکا پرداخت کنند. به دلیل مصرف بیش از حد سوخت خودروهای مذکور؛ دولت آمریکا در حال جایگزینی تاکسی‌های زرد نیویورک با خودروهای سازگار با محیط زیست است.

لندن- Hackney carriages

تاکسی‌های سیاه لندن یا  Hackney carriages ها یکی از جالب‌ترین تاکسی‌های جهان هستند؛ به طوری که بسیاری از گردشگران به جای بازدید از آثار تاریخی شهر لندن، ابتدا به سراغ آنها می‌روند! رانندگان این خودروها باید هوش زیادی داشته باشند و آدرس پیچیده 25 هزار خیابان لندن را حفظ بوده و مسافران را در بهترین زمان ممکن به مقصد مورد نظرشان برسانند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.