Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

چانگان X70A، نسخه چینی لندرور دیسکاوری!

لندرور یک برند فوق‌العاده مشهور در چین است چرا که این شرکت خودروسازی، SUV های بی‌نظیر و گران قیمتی را تولید می‌کند که سال‌ها تجربه در زمینه ساخت و تولید خودرو را در سینه خود جای داده‌اند. با توجه به شهرت این شرکت در چین، جای تعجب ندارد که بسیاری از شرکت‌های خودروسازی چینی در تلاشند تا قطعه‌ای از این کیک خوشمزه را از آن خود کنند و بتوانند به سود قابل توجهی دست یابند.

یکی از این نمونه‌ها لندویک است اما محصولات تقلیدی بسیار بیشتری نیز وجود دارد. آخرین خودروی اضافه شده به این لیست چانگان  X70A است که از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به سری دیسکاوری سه و چهار لندرور دارد. شباهت‌های بین این دو خودرو به ویژه در دو طرف، کاپوت، درب‌ها، پنجره عقب و سپرها کاملا مشخص است گویی واقعا به یک خودروی لندرور مینگریم اما همه چیز هم بین این دو خودرو مشابه نیست. بدنه نسخه چینی بر روی چرخ‌های بسیار ظریف و کوچک‌تری قرار گرفته است.

موتور دو خودرو نیز مشابه نیست. برخلاف لندرور، نسخه چینی از یک موتور 1.5 لیتری بنزینی کندتر برخوردار است که تنها توانی معادل 97 اسب بخار و گشتاوری در حدود 140 نیوتن متر را تولید میکند و به یک گیربکس 5 سرعته مجهز است که قدرت را به سمت چرخ‌های جلو هدایت می‌کنند.

اگرچه چرخ‌های این خودرو بسیار کوچک هستند اما چانگان X70A یک خودرو کوچک نیست. ابعاد این خودرو به ترتیب 4620/1770/1840 بوده و فاصله بین محورهای آن 2750 است که اگر بخواهیم این ابعاد را با لندرور دیسکاوری مقایسه کنیم، چیزی از آن کم ندارد.

به نظر میرسد که X70A بر اساس پلتفرمی مشابه با خودروی چانگان CX70 ساخته شده که آن نیز به تقلید از رنج‌رور ساخته شده است. این خودرو، اواخر این ماه در نمایشگاه اتومبیل  Guangzhou رونمایی خواهد شد و در اوایل سال 2018 به بازار خودروی چین پای می‌نهد.

در مورد کابین داخلی X70A ، می‌توان گفت که فضای ذخیره سازی اندکی در دو طرف داشبورد، درست زیر دریچه‌های هوا وجود دارد و پنل نشانگرها نیز آنالوگ است اما صفحه نمایش لمسی این خودرو بسیار بزرگتر از نسخه‌های ارائه شده در لندرور می‌باشد.

این گونه خودروهای ارزان قیمت در شهرهای سطح دوم و سوم چین که در آنها مردم به کپی بودن ماشین اهمیتی نمی‌دهند بسیار محبوب هستند. اما در شهرهای ثروتمند چین، ثروتمندان هرگز چنین خودروهایی را نمی‌خرند و لذا متاسفانه X70A به ندرت در پکن یا شانگهای فروخته می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.