مکمل بنزین
خبر

سرمایه گذاری مشترک فورد-زوتی برای تولید خودروهای الکتریکی ارزان قیمت

شرکت خودروسازی فورد، قرارداد سرمایه گذاری مشترکی را برای ساخت و تولید خودروهای ارزان قیمت در چین امضا نمود. شریک چینی این کمپانی یعنی شرکت خودروسازی زوتی شهرت خود را مدیون الهام‌گیری از خودروسازان غربی نظیر فولکس واگن، پورشه و آئودی است. در حال حاضر، کمپانی فورد تمام توجهات خود را به شریک چینی‌اش معطوف نموده است.

این دو شرکت، قرارداد سرمایه گذاری 50-50 را برای توسعه، ساخت و فروش خودروهای الکتریکی ارزان قیمت در کشور چین امضا نموده‌اند. قرار است که این اتومبیل‌ها در یک کارخانه جدید در استان ژجیانگ تولید شوند و از طریق یک شبکه فروش و خدمات جدید تحت برند مستقل جدیدی روانه بازار گردند. علاوه بر این، این قرارداد مشترک، مدل‌های مالکیت جدیدی نظیر خدمات اشتراک خودرو و کار پولینگ را نیز در بر خواهد داشت.

مجموع سرمایه گذاری اولیه کمپانی فورد و زوتی، در حدود 5 میلیارد یوآن یا 756 میلیون دلار تخمین زده شده است. کمپانی زوتی دارای سابقه زیادی در زمینه ساخت و فروش خودروهای الکتریکی ارزان قیمت، بوده و خودروی شهری الکتریکی E200 را که یک خودروی الکتریکی کم سرعت است با موفقیت تولید و به فروش رسانیده است.

همچنین، زوتی برخی نسخه‌های بسیار جالب زوتی SR9 را که از روی پورشه کپی شده به فروش رسانده که برخی از آن‌ها مخصوص بانوان است. در حال حاضر نیز کمپانی زوتی در حال کار بر روی برند جدیدی است که خریداران جوان را هدف قرار می‌دهد. این کمپانی نام جذاب Traum را برای این برند انتخاب نموده و اولین خودروی آن نیز، هفته آینده در نمایشگاه خودروی Guangzhou رونمایی خواهد شد. بنابراین انتظار می‌رود که شراکت فورد با زوتی بسیار جالب و هیجان انگیز باشد.

سرمایه گذاری مشترک زوتی- فورد، سومین سرمایه گذاری مشترک فورد در چین پس از شراکت فورد-چانگان و فورد-جیانگلینگ است.

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا