مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

کدام خودروهای وارداتی در بازار دسته دوم کشور، حکم پول نقد را دارند؟!


همواره خرید اتومبیل‌های صفرکیلومتر برای خریداران در سرتاسر جهان گزینه‌ای معقول‌تر و بی دردسر تر قلمداد می‌شود. اما در برخی از موارد بدلیل محدود بودن بودجه و یا مشکلات پدید آمده، خریداران مجبور به برگزیدن خودروی مورد نظر خود در موارد کارکرده بوده و می‌بایست بهترین گزینه را برای رفع نیاز خود در بین موارد موجود انتخاب نمایند.

حال در این مطلب قصد داریم به معرفی 8 خودروی پر فروش در بازار دسته دوم کشور که مابین خریداران و فروشندگان با عنوان پول نقد شناخته می‌شوند، بپردازیم و با توجه به نظرات کارشناسان و فعالان این حوزه، خودروهای مورد نظر را به ترتیب محبوبیت بیان ‌کنیم. لازم به ذکر است، این 8 مدل تماما خودروهای وارداتی به بازار داخلی کشور بوده و خودروهای تولید داخل در این لیست جای نگرفته‌اند.

1-هیوندای سانتافه
به جرات می‌توان گفت هیوندای سانتافه محبوب‌ترین خودروی وارداتی به کشور است. این خودرو چه در نمونه صفرکیلومتر و چه در نمونه کارکرده و دسته دوم از چنان محبوبیتی برخوردار است که به اعتقاد اغلب کارشناسان حکم پول نقد را در هر زمان دارا است. این مدل در حال حاضر در بالاترین سطح امکانات و مدل سال قیمتی برابر با 260 میلیون تومان را دارا بوده و نمونه‌های کارکرده و در حد صفر این اتومبیل در مدل‌های 2017 الی 2014 که در اصطلاح نیوفیس عنوان می‌شوند، با توجه به محبوبیت عجیب در بازار خودروی کشور، دچار افت قیمتی بسیار کم بوده و همواره یک سرمایه در حال حرکت بشمار می‌رود!

2-کیا اسپورتیج
از دیگر محصولات پرتقاضا در بازار دسته دوم کشور، کیا اسپورتیج در مدل‌های 2012 الی 2016 است. این خودرو نیز همانند سانتافه از محبوبیت بالایی برخوردار بوده، اما با توجه به قیمت بسیار عجیب نمونه‌های جدید و 2017 این مدل در بازار داخلی که برابر با 210 الی 215 میلیون تومان است، خریداران علاقه بیشتری را برای خرید نمونه‌های کارکرده این خودرو در بازار نشان می‌دهند و به همین دلیل مدل‌های کارکرده اسپورتیج دارای افت قیمتی بسیار کم بوده و فروشی بسیار خوبی را در این رده به خود اختصاص داده‌اند.

3-کیا اپتیما
از دیگر محصولات این شرکت کره ‌ای که در هر دو نمونه صفرکیلومتر و کارکرده دارای فروشی بسیار بالا است، کیا اپتیما نام دارد. این خودرو نیز همانند دیگر تولیدات این شرکت کره‌ ای، در بازار خودرویی کشور با توجه به خدمات گسترده و هزینه‌های نگهداری نسبتا مناسب، از فروش خوبی برخوردار بوده و در حال حاضر نمونه های صفر کیلومتر این خودرو در بالاترین سطح امکانات قیمتی در حدود 235 الی 238 میلیون تومان را به خود اختصاص داده‌اند و در بخش کارکرده و دسته دوم نیز مدل‌های 2011 الی 2016 این خودرو همواره جزء پرفروش‌ترین خودروهای سدان و خانوادگی در کشور بوده و دچار کم‌ترین افت قیمت در هنگام خرید و فروش بوده و یک انتخاب مناسب توسط خریداران در این محدوده بشمار می‌رود.

4-هیوندای سوناتا YF
یکی دیگر از خودروهای محبوب و پرتقاضا در بازار کارکرده و دسته دوم کشور، هیوندای سوناتا است. این خودرو در نمونه‌های 2011 الی2015 خود که اخرین مدل قبل از نیوفیس شدن محسوب می‌شود، همانند کیا اپتیما در رده اتومبیل‌های سدان و خانوادگی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بوده و همواره از خودروهای محبوب در این کلاس بشمار می‌رود. این اتومبیل بدلیل هزینه‌های نگهداری نسبتا پایین در کنار خدمات گسترده یکی از مهمترین انتخاب‌ها توسط مشتریان در بازه قیمتی 110 الی 150 میلیون تومان در نمونه‌های کارکرده قلمداد می‌شود.

5-تویوتا لندکروز
حال اگر از اتومبیل‌های کره ای پرفروش در بازار دسته دوم کشور عبور کنیم، به یک خودروی غول پیکر و با کیفیت ژاپنی می‌رسیم. بله درست است، تویوتا لندکروز نیز یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین خودروها در بازار خودرویی کشور محسوب می‌شود و با توجه به قانون عدم ورود اتومبیل‌ها با حجم بیش از 2500 سی‌سی به کشور، این خودرو به تنهایی مهم‌ترین خودرو با توجه به حجم موتوری بیش از 2500 سی‌سی در بازار فعلی کشور قلمداد می‌شود. مدل‌های کارکرده و دسته دوم این خودرو بدلیل عدم وجود و یا بسیار انگشت شمار بودن نمونه‌های صفرکیلومتر، در بازار داخلی کشور دارای قیمتی بسیار بالا بوده و همواره در بالاترین رتبه‌ها در زمینه خرید و فروش در سرتاسر کشور جای دارند. نمونه‌های 2010 لغایت2014 این خودرو در حال حاضر در بازار دسته دوم کشور دارای ارزش بسیار بالایی بوده و حباب قیمتی عجیبی را بدلیل محبوبیت بسیار بالا به خود اختصاص داده‌اند

6-تویوتا پرادو
از دیگر محصولات تویوتا که همانند لندکروز از محوبیت بالایی در بازار خودروهای کارکرده و دسته دوم داخلی برخوردار است، پرادو نام دارد. این خودرو نیز با توجه به سلیقه مشتریان ایرانی نسب به خودروهای بزرگ و بادوام، از تقاضای زیادی در بازار دسته دوم برخوردار بوده و نمونه‌های 4 و 6 سیلندر این خودرو در کلاس‌های مختلف همواره از مدل‌های 2006 الی 2014 دارای فروشی خوب بوده و از ارزش قیمتی بالایی برخوردار هستند و اگر از خریداران پیرامون انتخاب این مدل سوال شود، همواره پاسخی مثبت و رضایت بخش را خواهند داد.

7-بنز C200
یکی دیگر از اتومبیل‌های واقع در این لیست بر خلاف محصولات کره ای و ژاپنی حاضر در این رده بندی، یک خودروی آلمانی و باکیفیت است و با نام مرسدس بنز C200 در بازار خودرویی کشور شناخته می‌شود. این خودرو در حال حاضر با توجه به عدم ورود نمونه‌های صفر کیلومتر و بروز آن به کشور، در بازار دسته دوم از فروش خوبی برخوردار بوده و نسبت به سایر اتومبیل های این خودروساز مشهور که حضوری نسبتا فعال را در بازار داخلی کشور دارا هستند، از محبویت و تقاضای بیشتری برخوردار است و مدل‌های تولیدی از سال 2008 لغایت2014 این خودرو با توجه به کارکرد و شرایط نگهداری قیمتی برابر با 160 الی 310 میلیون تومان را دارا بوده و از افت قیمت بسیار کم سود می‌برند.

8-هیوندای توسان
از دیگر محصولات هیوندای که در بازار دسته دوم کشور در نمونه‌های کارکرده از محبوبیت و فروش خوبی برخوردار است، توسان یا IX35 نام دارد. این خودرو نیز همانند برادر ناتنی خود یعنی کیا اسپورتیج، یک کراس اوور شهری با هزینه‌های نگهداری نسبتا پایین و خدمات گسترده در سرتاسر کشور بوده و مدل‌های 2011 الی2016 این خودرو در بازار دسته دوم کشور بسیار پرطرفدار بوده و همواره یک گزینه مناسب برای خرید در این رده از سوی خریداران قلمداد می‌شود. لازم به یاداوریست که نمونه نیوفیس و جدید این خودرو بدلیل موتور ضعیف‌تر نسبت به مدل پیشین و قیمتی بیش از 210 میلیون تومان، به اعتقاد کارشناسان از ارزش خرید کمتری برخوردار است.

 

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا