مکمل بنزین
تماشاخانه

کوئینگزگ آگرا RS رکورد سرعت را شکست! (ویدئوی اختصاصی)

کارخانه سوئدی کوئینگزگ برای اولین بار خودروی اسپرت آگرا را در سال ۲۰۱۱ میلادی به جهانیان معرفی کرد و توانست با این خودرو جایگاه خوبی را میان دیگر خودروسازان اسپرت دنیا بدست بیاورد. جالب است بدانیم کلمه «آگرا» در زبان سوئدی به معنای «انجام دادن و حرکت کردن» است. از این خودروی اسپرت نسخه‌های مختلفی ساخته و به مرحله تولید رسیده‌اند؛ اما خودروی کوئینگزگ آگرا RS در سال ۲۰۱۵، اولین بار در نمایشگاه خودرو ژنو به نمایش درآمد. نسخه آگرا RS در واقع ورژن پیشرفته آگرا R است که مجهز به یک سری تکنولوژیهای پیشرفته‌تر و جدیدتر است.

خودروی کوئینگزگ آگرا RS با داشتن وزن سبک ۱۳۹۵ کیلوگرمی، که مدیون جنس کربنی‌اش است، می‌تواند حداکثر سرعتی معادل ۴۴۲ کیلومتر بر ساعت را داشته باشد. به علاوه این خودرو دارای موتور ۸ سیلندر ۵.۰ لیتری با قدرت خروجی ۱۱۶۰ اسب بخار است که می‌تواند حتی نسخه قوی‌تری هم داشته باشد و تا ۱۳۴۱ اسب بخار را قدرت خروجی تولید کند. همچنین این خودروی دو سرنشینه ابعادی به طول ۴۲۹۳، عرض ۲۰۵۰ و ارتفاع ۱۱۲۰ میلی‌متری دارد و می‌تواند با یک بار سوخت‌گیری ۸۲ لیتر سوخت را در باک خود جای دهد.

این کارخانه سوئدی تنها ۲۵ دستگاه از کوئینگزگ آگرا RS ساخته و هر دستگاه از این خودرو مطابق میل هر مشتری تجهیزات خاص خودش را دارد. برای مثال بعضی از خریداران این خودرو خواستار استفاده از فلز طلا در قطعات مختلف این خودرو شده‌اند. در این ویدئو فوق‌العاده شاهد عملکرد این خودروی سوئدی هستیم که نشان می‌دهد تنها در ۳۷.۲۸ ثانیه این خودروی اسپرت می‌تواند شتاب خود را از ۰ به ۴۰۳ کیلومتر بر ساعت برساند و به نوعی رقیب فرانسوی سرسخت خود یعنی بوگاتی شیرون را پشت سر بگذارد و رکورد سرعت را بشکند.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا رکورد سرعت کوئینگزگ آگرا RS را ببینید!

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. داخل مطلب نوشتین که خداکثر سرعت ۲۵۰داره بعدش پایین نوشتین تا ۴۰۳رفته من هم قبلا ویدیو تا سرعت۴۶۰رفتنشو دیدم.الان کودون درسته؟!!!

    1. ممنون از دیدگاهتون؛ در واقع نسخه فرمول یک این خودرو حداکثر سرعتی معادل ۴۵۱ کیلومتر بر ساعت و مدل آگرا RS معادل ۴۴۲ کیلومتر بر ساعت میتواند داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا