Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

کاهش میزان درآمدهای دولت در بخش واردات خودرو

بر اساس این آمار، میزان درآمدهای دولت از این بخش در شش ماهه ابتدای سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت بیش از ۷۲ درصدی را تجربه کرده است. اما نکته مهم دیگر بدین صورت بوده که درآمدهای حاصل از مالیات واردات خودرو در نیمه نخست سال‌جاری به میزان 0/3 درصد از مجموع درآمدهای مالیاتی دولت را تشکیل می‌دهد و بر این اساس، سهم درآمدهای دولت از محل واردات خودرو نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری را داشته است.

اما پیش بینی‌های صورت گرفته در این مسئله به درستی محقق نشد و با نگاهی به آمار سهم دولت از درآمدهای حاصل از مالیات واردات خودرو در شش ماه نخست سال 95 که به‌میزان 1/1 درصد از کل درآمدهای مالیاتی بوده است، متوجه کاهش جدی سود دولت در بخش واردات خودرو می‌شویم.

در همین حال،  بررسی درآمدهای دولت از مالیات نقل‌ و‌ انتقال خودرو نشان می‌دهد، دولت در این بخش نیز نتوانسته است رقم پیش‌بینی شده را محقق سازد و این موضوع در حالی جدی‌تر می‌شود که دولت می‌بایست در نیمه نخست سال‌جاری سه هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از نقل‌ و‌ انتقال خودرو درآمد کسب می‌کرد که تنها توانست دو هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از این بخش درآمد کسب کند.

حال با وجود این گزارش و آشکار شدن میزان درآمد دولت در این بخش در شش ماه نخست سال جاری، آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد که درآمد دولت از این محل نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته است!!! اما مابین این بررسی ها، میزان درآمد از مالیات شماره‌گذاری خودرو نیز نشان می‌دهد که دولت در این بخش توانست درآمدهای پیش بینی شده خود را محقق سازد و براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در بودجه مصوب سال جاری، دولت می‌بایست در شش ماهه امسال درآمدی برابر با پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از محل شماره‌گذاری خودرو کسب کند که بر طبق آمارهای به دست آمده، میزان رقم کسب شده در این بخش طبق پیش بینی‌ها محقق شده است و پیرامون این موضوع، اگر مقایسه‌ای در بخش درآمدهای مالیاتی شماره‌گذاری خودرو در شش ماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته انجام دهیم، متوجه آن خواهیم شد که میزان درآمد دولت در این حوزه رشدی بیش از 36/58 درصدی را به خود دیده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.