مکمل بنزین
گوناگونخبر

پیامدهای استقبال از سرویس کرایه خودرو

بر اساس یک مطالعه انجام شده توسط IHS Markit، فروش جهانی خودرو در دو دهه آینده به طرز چشمگیری کاهش خواهد یافت، چرا که خریداران با اشتیاق، آغوش خود را به روی سرویس کرایه خودرو گشوده‌اند. در حالی‌که هم اکنون، در حدود 80 میلیون دستگاه وسیله نقلیه به صورت سالانه در بازارهای ایالات متحده، اروپا، چین و هند به فروش میرسد، انتظار می‌رود که این تعداد در 23 سال آینده به 54 میلیون دستگاه کاهش یابد.

در این مطالعه به آمار فروش خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین هیبرید هم اشاره شده و انتظار می‌رود که این نوع خودروها به ترتیب 19 و 14 درصد از میزان کل فروش خودرو را از آن خود کنند. و در عین حال، خودروهای بنزینی در حدود 62 درصد از بازارهایی را که قبلا ذکر شد به خود اختصاص دهند.

IHS Markit بیان داشته، که می‌توان آینده صنعت خودرو را در یک پارادوکس بزرگ تعریف کرد که در آن رفت و آمد، بیش از پیش توسط خودروها صورت گرفته اما به لطف سرویس کرایه خودرو، خودروهای کمتری مورد نیاز خواهد بود و این فقط آغاز رخداد بزرگ است.

صنعت خدمات حمل و نقل سرویس کرایه خودرو، تا سال 2040، بیش از 10 ملیون خودرو موجود در چهار بازار ذکر شده را خریداری خواهد کرد که در مقایسه با 300 هزار دستگاه گزارش شده در سال 2017، آمار چشمگیری خواهد بود.

با این حال، حتی اگر تقاضا برای خرید خودرو در آینده کاهش یابد، انتظار می‌رود که تقاضا برای نفت افزایش یافته و از 98 میلیون بشکه در هر روز به 115 میلیون بشکه روزانه در سال 2040 برسد، اما باید توجه داشت که فروش خودرو تنها برای یک سوم مجموع کل تقاضای نفت در نظر گرفته خواهند شد.

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا