مکمل بنزین
اخبار روز خودرو

عدم توجه واردکنندگان خودرو به ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت

چند روزی از اعلام لیست شرکت‌های مجاز به پیش فروش خودروهای وارداتی می‌گذرد و این موضوع در حالیست که وزارت صنعت، معدن و تجارت تنها ۱۵ مدل خودرو را برای پیش‌فروش تایید کرده است شرکت‌های واردکننده خودرو بدون اعتنا به این مسئله  اکثر محصولات خود را به روش پیش‌فروش عرضه می‌کنند.

در ادامه این خبر، مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وازرت صنعت، معدن و تجارت در چند روز اخیر اعلام کرده است که این وزارت‌خانه پیش‌فروش تنها ۱۵ مدل خودرو در ایران را به رسمیت شناخته و در حال حاضر مدل‌هایی که در این لیست جای نگرفته‌اند، مجوز پیش فروش را در کشور دریافت نکرده‌اند.

امیر حسین قناتی همچنین به این نکته نیز اشاره کرده است که پیش‌فروش خودرو دارای ضوابط و قوانین گسترده بوده و از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان همواره اعلام می‌شود و یکی از مهم‌ترین ضوابط آن وجود خودرو در انبار شرکت واردکننده است.

حال با یک بررسی ساده می‌توان به این نکته پی برد که شرکت‌ها به میزان تعداد درخواست در بازار، برخی محصولات را به صورت موجود در انبار خود نداشته و فقط در سایت‌های خود بر روی اینترنت آن‌ها را در معرض پیش فروش قرار داده‌اند و این عمل به‌نحوی‌ صورت گرفته که این شرکت‌ها به پیش‌فروش و حتی فروش نقدی محصولاتی که به تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت نرسیده است، پرداخته و در زمان تحویل برخی محصولات به مشتریان با توجه به نارضایتی‌های ثبت شده، دچار مشکل شده‌اند. حال با یک حساب سرانگشتی در این بخش می‌توان به سودجویی برخی شرکت‌ها در قبال دریافت سرمایه مردم برای بهره‌گیری از میزان سود در گردش پی برد.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا