مکمل بنزین
خبرداخلی

مزدا و فیات برگشتند، منتظر بعدی‌ها باید باشیم!

گویا هر چه به انتهای پاییز نزدیک می‌شویم، خودروسازان بیشتری تمایل به حضور در ایران می‌گیرند. حال خبر می‌رسد که دو خودروساز مطرح جهان، یعنی فیات و مزدا بنا را بر آن نهاده‌اند تا در ایران خودی نشان دهند و محصولاتشان را عرضه کنند. فیات ایتالیا از دو سه ماه پیش با شرکت صنعت پارس (تاپکو) همکاری را در زمینه ساخت و مونتاژ خودرو شروع کرد و تاپکو توانست تعدادی خودرو را من‌جمله “سی‌ینا” و “استرادا” تولید کند که تعداد تمامی خودروهای فیات ساخته‌ شده در این شرکت به عدد 726 دستگاه می‌رسد. این موضوع نشان می‌دهد که فیات می‌خواهد با کوله باری از تجربه و کیفیت وارد ایران شود تا بتواند خاطرات بد گذشته را که با “سی‌ینا” رقم خورد، جبران کند.

مزدا-فیات-mazda-fiat
با آمدن مزدا و فیات، بازار رقابتی جذابی در ایران به وجود خواهد آمد

مزدا هم که چندین سال پیش به‌واسطه همکاری با گروه بهمن توانست نظرات بسیاری از ایرانیان را جلب کند، اما به دلیل تحریم‌ها در سال گذشته تنها یک دستگاه خودرو تولید کرده بود، حال به نظر می‌رسد که دست به کار شده و توانسته با همکاری گروه بهمن 823 دستگاه مزدا 3 تولید کند.

انگار وقت آن رسیده تا دو غول جاده مخصوص دریابند که باید سطح کیفیت خود را بالا ببرند؛ چراکه با آمدن هر خودروساز به ایران، دیگر کسی به این دو شرکت باسابقه ایرانی روی خوش ‌نشان نخواهد داد.

متین نصیری

نویسنده چرخان و آی‌تی‌رسان، شیدای موتوراسپورت :)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. کاش ایران خودرو و سایپارو یا میفروختن به همین دوتا شرکت یا آتیششون میزدن راحت شیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا