مکمل بنزین
تماشاخانه

معرفی کوتاه آئودی RS3! (ویدئوی اختصاصی)

به تازگی کارخانه آلمانی آئودی ماشین مسابقه‌ای جدید از مدل آئودی RS3 را روانه بازار کرده است. این ماشین مسابقه‌ای شباهت‌های بسیار زیادی به مدل معمولی RS3 دارد. از این رو نگاهی کوتاه به سدان زیبای آئودی RS3 انداخته‌ایم؛ پس با چرخان همراه باشید.

این خودروی سدان مجهز به پیشرانه ۵ سیلندر توربوشارژ ۲.۵ لیتری با قدرت خروجی ۴۰۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۵۴ پوند فوت است که متصل به جعبه دنده دو کلاچه اتوماتیک ۷ سرعته شده و می‌تواند حالت دستی را نیز داشته باشد. در حالیکه بیشتر ماشین‌های مسابقه‌ای دارای موتورهای ۶ یا ۸ سیلندر هستند؛ آئودی توانسته نوع مسابقه‌ای این مدل را نیز با موتور ۵ سیلندری به بازار ارائه کند که نشان از حفظ روند کاریی این کارخانه و قدرت آن دارد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو تنها در ۳.۹ ثانیه است و می‌تواند در جاده‌ها تا ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت حداکثر سرعت داشته باشد.

این خودروی ۵ سرنشینه دارای ابعادی به طول ۱۷۶.۳، عرض ۷۰.۹، ارتفاع ۵۵ و فاصله بین دو محور ۱۰۳.۶ اینچ است. پیشرانه این خودرو با وجود ۵ سیلندره بودن دارای تولید قدرت و صدای مهیب است. طراحی خارجی این خودرو میراثی از دو مدل خودروی RS و S اسپرت آئودی است که ظاهری مهاجمانه به آن داده ولی داخل کابین این خودرو، از نظر بیشتر کارشناسان، بسیار زیبا و جذاب طراحی شده است. در داخل خودرو، صندلی‌های اسپرت چرم Nappa با سیستم مسیریابی MMI در نمایشگر لمسی در میان کنسول سرنشینان جلو تعبیه شده است.

بسیاری از کارشناسان این خودروی سدان را رقیب دو خودروی مرسدس AMG CLA45 و بی‌ام‌و M2 دانسته‌اند ولی باید اعلام کرد که این خودرو با قیمت ۵۶ هزار دلاری یکی از گرانترین خودروهای سدان سایز کوچک در بازار جهانی محسوب می‌شود.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا خودروی سدان آئودی RS3 را بیشتر بشناسید!

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا