Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

نسل جدید تسلا رودستر فوق سریع معرفی شد! (ویدئوی اختصاصی)

پنج‌شنبه هفته گذشته تسلا همزمان با رونمایی از اولین کامیون‌ برقی جدیدش، سورپرایز دیگری را هم به نمایش گذاشت: نسل جدید تسلا رودستر! بله به زودی تا سال ۲۰۲۰ میلادی نسل جدید تسلا رودستر وارد جاده‌های جهان می‌شود و تمام رقبا را پشت سر می‌گذارد. مشخصات فنی نسل جدید تسلا رودستر توانست چشم جهانیان را به خود معطوف کند. این خودروی برقی می‌تواند ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۱.۹ ثانیه بپیماید و سریع‌ترین خودروی جهان بشود.

تسلا رودستر مجهز به ۳ پیشرانه برقی است که یکی از پیشرانه‌های الکتریکی در محور جلو و دو پیشرانه دیگر در محور عقب خودرو تعبیه خواهند شد. پیشرانه این رودستر می‌تواند حداکثر گشتاوری معادل ۱۰ هزار نیوتن متر داشته باشد و تنها در ۴.۲ ثانیه شتاب خود را از ۰ به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت برساند. به علاوه این خودروی برقی قادر است در ۸.۸ ثانیه ۴۰۰ متر مسافت را طی کند و حداکثر سرعتی معادل ۴۰۲ کیلومتر در ساعت را داشته باشد.

این مشخصات تسلا رودستر می‌تواند انقلابی در میان خودروهای برقی به وجود بیاورد. ایلان ماسک «موسس کارخانه خودروسازی تسلا» در رونمایی از این خودرو نیز اظهار داشت که با یک بار شارژ کردن باتری‌های این خودرو می‌توان مسافت رفت و برگشت سانفرانسیسکو تا لوس‌آنجلس را پیمود که چیزی حدود ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت است. البته شاید تا چندین سال آینده، حتی مشخصات فنی این خودرو نیز بهتر از این آمار و ارقام ارائه شده باشد.

این خودرو می‌تواند سقف روباز یا بسته داشته باشد و حتی ۴ نفر سرنشین را در خود جای دهد؛ البته فضای کافی برای سرنشینان در صندلی‌های ردیف عقب زیاد وجود ندارد. قیمت ۲۰۰ هزار دلاری این خودروی برقی نیز نسبت به دیگر رقبای موجود در بازار مانند بوگاتی شیرون ۲.۶ میلیون دلاری، آگرا RS حدود ۱.۵ میلیون دلاری یا لافراری ۴ میلیون دلاری فوق‌العاده است. به علاوه نسخه موسس یا Founder edition این خودرو ۲۵۰ هزار دلار قیمت دارد و تنها ۱۰۰۰ دستگاه از آن در آینده تولید می‌شود. در آخر باید گفت که اگر می‌خواهید صاحب سریع‌ترین خودروی برقی دنیا شوید،‌ تنها کافیست ۵۰ هزار دلار برای پیش پرداخت آن بپردازید تا سال ۲۰۲۰ میلادی آن را بدست آورید.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا نسل جدید تسلا رودستر را ببینید!

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.