Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

تصاویری از نسل دوم خودروهای هیدروژنی هیوندای !

خودروهای الکتریکی همچنان در حال تکامل هستند؛ اما برخی از خودروسازان به فکر تولید خودروهای هیدروژنی بوده و به تلاش‌های خود ادامه می‌دهند. خودروی مفهومی FCEV از محصولات هیوندای نمونه کامل تلاش یکی از خودروسازان به نام جهانی برای تولید خودروهای هیدروژنی بوده و احتمالا خودروی مذکور در شهر سئول معرفی شده و سپس در نمایشگاه CES 2018 لاس‌وگاس برای عموم مردم به نمایش در خواهد آمد. در حال حاضر تصاویری از نسخه SUV خودروی هیدروژنی هیوندای منتشر شده است. این خودرو خارج از مرکز تحقیقاتی هیوندای در کشور آلمان تردد کرده و یک فرصت خوب را برای عکاسان فراهم کرده است!

خودرویی که تصاویر آن را مشاهده می‌کنید؛ هنوز کامل نیست و به گفته کارشناسان تنها 60 درصد از مراحل تولید خودروی مذکور به پایان رسیده است. FCEV جدید هیوندای حدود 9 درصد نسبت به نسل اول مدل ix35 بهبود یافته و در ایالات‌متحده آمریکا با نام  Hyundai Tucson FCEV شناخته می‌شود. خودروی جدید هیوندای 580 کیلومتر را با یک‌بار سوخت‌گیری طی کرده و حداکثر قدرت آن 163 اسب‌بخار است.

خودروهای هیدروژنی از پیشرانه‌های الکتریکی استفاده می‌کنند؛ اما به جای باتری از هیدروژن استفاده کرده و همانند یک خودروی معمولی، باید برای سوخت‌گیری در مراکز مربوطه توقف کرد. با این وجود سوخت‌گیری خودروهای هیدروژنی ساده نیست؛ زیرا به فشار بالا و اتصالات ایمنی مناسبی برای انتقال سوخت به وسایل نقلیه هیدروژنی نیاز است. در حال حاضر باید توجه داشت که زیرساخت‌های مرتبط با خودروهای هیدروژنی در کشورهای پیشرفته بسیار مناسب‌تر شده و دیگر خودروهای مذکور در جاده‌ها نمی‌مانند!

هیوندای تا سال 2020 حدود 10 هزار دستگاه خودروی هیدروژنی را روانه جاده‌های کره‌جنوبی کرده و تا آن زمان تعداد ایستگاه‌های سوخت‌گیری خودروهایش را از 20 عدد، به 100 عدد می‌رساند. این خودروساز امیدوار است که فروش خودروهای هیدروژنی بیشتر شده و به زودی طرح توسعه آنها را در بازار ایالات‌متحده آمریکا آغاز کند؛ زیرا در حال حاضر تنها 39 ایستگاه سوخت‌گیری خودروهای هیدروژنی در آمریکا فعال بوده و اکثر آنها در کالیفرنیا هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.