Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

تویوتا 4500GT، کانسپتی که فراموش شد!

کانسپت تویوتا 4500GT که در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت سال 1989 رونمایی شده بود، از وجود موتور 4.5 لیتری 8 سیلندری با توان 300 اسب بخار، سیستم چرخ عقب متحرک و گیربکس دستی شش سرعته و ماکزیمم سرعت 186 مایل در ساعت بهره می‌برد. اما چرا این کانسپت از یادها فراموش شد؟

جدا از شکل غیر طبیعی بدنه تویوتا 4500GT، این خودرو دارای ضریب درگ بسیار پایینی بود و درحالی‌که به لحاظ ظاهری، بسیار زیبا به نظر می‌رسید و چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌نمود، گویا در نمایشگاه فرانکفورت سه دهه پیش نتوانست چندان، حاضرین نمایشگاه را تحت تاثیر قرار دهد. در واقع این نسخه آزمایشی که نشان دهنده ایده تولید خودروی گرند تورر پرفورمنس  2+2 بود، تنها به دلیل نشان دادن سیستم انتقال قدرتش به نمایش گذاشته شده بود. تویوتا 4500GT یکی از ده خودروی جدید 4 لیتری هشت سیلندر زمان خود بود، اما در این کانسپت، ظرفیت موتور تا 500 سی سی افزایش یافته بود.

کانسپت تویوتا 4500GT توان 300 اسب بخار را در 6600 دور در دقیقه تولید می‌نمود و دارای گشتاوری معادل 288 پوند-پا در 4800 دور در دقیقه بود. در این کانسپت، تویوتا از یک گیربکس دستی شش سرعته و یک سیستم چرخ عقب متحرک برای خلق خودروی اسپرتی با بالاترین سطح عملکرد بهره برده بود. در واقع با وزن نسبتا کم 1450 کیلوگرم و ضریب درگ 0.29 و سرعت ماکزیمم 186 مایل در ساعت، کانسپت گرند تورر، علی رقم شکل عجیب و غریبش، خودروی جالبی به نظر می‌آمد. هرچند تا آنجا که ما می‌دانیم سرعت ادعا شده برای این مدل چیزی بیش از یک ادعا نبود زیرا  این کانسپت هرگز به چنین سرعتی دست نیافت.

همچنین یک دیفرانسیل محدود کننده لغزش و یک محرک الکتریکی تعدیل کننده صداهای موتور به همراه یک سیستم اگزوز دوگانه  به منظور تولید توانی تهاجمیتر در این خودرو به کار گرفته شده بود. بر اساس گزارشاتی که در مطبوعات آن زمان منتشر شده بود تویوتا 4500GT بدون هیچگونه اجزای آئرودینامیکی اضافی تولید و رونمایی شده بود. همچنین گزارشات حاکی از عملکرد قدرت بسیار بالا و نهایت مانورپذیری و ثبات در این مدل کانسپت بودند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.