مکمل بنزین
اخبار روز خودروخبرداخلی

افزایش تعرفه خودروهای وارداتی ربطی به بسته بودن سایت ثبت سفارش ندارد!

 

در چند مدت اخیر اغلب کارشناسان و فعالان حوزه خودرو در داخل کشور بر این عقیده استوار بوده‌اند که بسته بودن سایت ثبت سفارش برای واردات خودروهای سواری باعث افزایش قیمت این اتومبیل‌ها و در نتیجه ایجاد تشنج در بازار خودروی کشور شده است.

حال به نقل از برخی خبرگزاری‌های داخلی، با توجه به گفته‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص افزایش تعرفه خودروهای وارداتی، در حال حاضر سایت ثبت سفارش خودروی وارداتی بسته شده و این امر پیرامون اتخاذ تصمیم جدید دولت برای بهبود واردات خودرو به کشور انجام شده است.

عضو کابینه دولت دوازدهم توضیح داد: بنابراین در شرایطی که سایت ثبت سفارش خودرو قطع و در واقع، واردات خودرو ممنوع است افزایش تعرفه معنایی ندارد.

پیش از این محمد شریعتمداری با اشاره به مسدود شدن سایت ثبت سفارش واردات خودرو، گفته بود که این طرح برای دولت قبل بوده است و به همین جهت پیشنهاد جدیدی با ضوابط مشخصی برای واردات خودرو تقدیم هیات وزیران شده است و هر زمان که طرح پیشنهادی به تایید هیات وزیران برسد، ابلاغ و اجرایی می‌شود.

این شخص همچنان در خصوص زمان ابلاغ طرح پیشنهادی جدید در زمینه واردات خودرو بیان داشت: نمی‌توان از طرف دولت زمانی را برای این امر بیان کرد، هر زمان در دستور قرار گیرد مراحل قانونی طرح طی خواهد شد.

همچنین بر اساس این گزارش، علی علی‌آبادی فراهانی رئیس دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه و تجارت ضمن تایید تغییرات در تعرفه واردات خودرو عنوان کرد که دولت تلاش دارد از طریق ابزار تعرفه به کنترل واردات خودرو به درون کشور بپردازد. حال به اعتقاد کارشناسان باید دید که چه زمانی این طرح جدید تصویب و به مرحله اجرا می‌رسد و آیا می‌توان به این برنامه‌ریزی جدید پیرامون احیای بازار خودروی کشور خوش‌بین بود یا خیر.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا