مکمل بنزین
خبر

باز هم حراج یکی دیگر از خودروهای سر التون جان!

شما ممکن است سر التون جان را به واسطه آهنگ‌هایی که خوانده نشناسید اما باید بدانید که این خواننده معروف، در طول سال‌ها، بسیاری از خودروهای بی‌نظیر را در اختیار داشته که گهگاه یکی پس از دیگری، آنها را به حراج می‌گذارد.

مثلا، همین تابستان قبل، وی خودروی فراری دایتونای 1972 خود را به حراج گذاشت و قبل از آن نیز مازراتی کواتروپورته و فراری 512TR خود را بدین صورت به فروش رسانده بود. اما هم اکنون گویا سر التون جان، خودروی بنتلی خود را آماده حراج می‌کند.

این خودروی بنتلی کانتیننتال 1972 S1 اسپرت سالن، یکی از 431 دستگاهی است که  توسط اچ.جی مولینر طراحی شده است. این خودرو، یکی از گرانترین خودروهای زمان خوب بود و می‌توان آن را یک خودروی اسپرت گرن تورر دانست.

شماره شاسی  BC1BG به نقل و انتقال این خودرو بین انگلستان و آلمان اشاره دارد چرا که این خودرو قبل از اینکه التون جان، آن را در سال 1976 خریداری کند به چندین مالک دیگر تعلق داشته که بازسازی‌های جامعی را بر روی آن انجام دادند تا با استانداردهای معاصر تطبیق یابد.

التون جان، این خودرو را برای 25 سال نگه داشت و سپس آن را به مجله تجاری سر الن شوگر فروخت و او نیز ده سال پیش بنتلی را به بونهامز واگذار کرد تا آن را به حراج گذارد. هم اکنون نیز این خودرو در همان مرکز فروش و مزایدهای که استون مارتین پل مک کارتنی  و مینی استار رینگو به فروش رسید به حراج گذاشته خواهد شد.

بونهامز تخمین زده که قیمت فعلی بنتلی التون جان چیزی حدود 400 تا 500 هزار دلار است که نسبت به مبلغی که شما باید برای خرید یک خودروی کانتینتال GT  جدید یا هر مدل بنتلی دیگری هزینه کنید عادلانه تر به نظر می‌رسد.

 

پویا موسوی

در بهار سال ۹۶ به چرخان پیوسته‌ام و عاشق هیولاهای کلاسیک امریکایی و موتورهای کاربراتوری پر سر و صداشون هستم ...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا