مکمل بنزین
تماشاخانه

بررسی کراس‌اوور بی‌ام‌و X1 (ویدئوی اختصاصی)

خودروهای بی‌ام‌و با توجه به سابقه درخشان این کمپانی آلمانی همیشه از کیفیت عالی برخوردارند. این کارخانه خودروسازی با در نظر گرفتن بازار جهانی سعی در تولید هر چه بیشتر خودروهای کراس‌اوور یا شاسی‌بلند کرده‌ است که بی‌ام‌و X1 مدل ۲۰۱۸ یکی از خودروهای کراس‌اوور جدیدش هست. در این مطلب نگاهی به نقاط قوت و ضعف این کراس‌اوور می‌اندازیم، پس همراه چرخان باشید.

کراس‌اوور بی‌ام‌و X1 مدل ۲۰۱۸ مجهز به پیشرانه چهار سیلندر ۲.۰ لیتری با قدرت ۲۲۸ اسب بخار متصل به جعبه دنده اتوماتیک ۸ سرعته است که شاید در مقایسه پیشرانه‌های دیگر این کارخانه زیاد این ویژگی جلب نظر نمی‌کند. این خودروی جمع‌وجور می‌تواند در ۶.۳ ثانیه شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ برساند. به علاوه توزیع نیرو در این کراس‌اوور روی چهار محور قرار گرفته ولی بیشترین قدرت را محور جلو برعهده دارد.

از لحاظ طراحی خارجی این خودرو نسبت به رقبایش در این رده یک سر و گردن بالاتر قرار می‌گیرد ولی در طراحی داخلی خودرو از لحاظ دوخت صندلی‌ها یا سیستم اطلاعات و سرگرمی زیاد مورد توجه مشتریان قرار نگرفته است؛ البته بی‌ام‌و به مشتریان طراحی و دوخت چرمی ۹۰۰ دلاری دیگر را نیز ارائه کرده، از سوی دیگر سرعت پایین و عملکرد نامناسب سیستم سرگرمی و اطلاعات نقطه ضعفی برای بی‌ام‌و X1 بیان شده است. از نقاط قوت این خودرو می‌توان به جادار بودن صندوق عقب و هندلینگ خوب آن اشاره کرد. فاصله کوتاه بین دو محور این خودرو باعث شده که هندلینگ آن خوب عمل کند ولی در جاده‌های ناهموار و لغزان، سرنشینان تکان‌های بدنه را نیز حس کرده‌اند. در کل این کراس‌اوور با قیمت حدودی ۴۰ هزار دلاری می‌تواند رقیب خودروهای همچون مرسدس بنز کلاس GLA، لینکلن MKC، لکسوس NX200t و رنج‌روور Evoque باشد.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا کراس‌اوور بی‌ام‌و X1 مدل ۲۰۱۸ را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم!

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا