مکمل بنزین
تماشاخانه

با پرشتاب ترین کامیون دنیا آشنا شوید! (ویدئوی اختصاصی)

کارخانه آمریکایی تسلا بعد از تولید خودروهای سواری سبک به سراغ خودروهای سنگین مانند کامیون رفته است. در طی یک نظرسنجی مشخص شده بسیاری از مشتریان تسلا از خرید خودرویشان راضی بوده‌اند و به دنبال حمایت از خودروهای برقی و آمریکایی باز هم تمایل خود را برای خودروهای این برند نشان داده‌اند. از سوی دیگر سازمان EPA در آمریکا اعلام کرده که تنها ۲۷ از خودروهای آمریکایی سوخت پاک و مناسبی دارند؛ بنابراین رونمایی از پرشتاب ترین کامیون دنیا آن هم از نوعی برقی با سوخت پاک توانسته توجه جهانیان را به خود جلب کند.

ایلان ماسک در زمان رونمایی از کامیون برقی Semi اعلام کرد که این کامیون می‌تواند با یک بار شارژ کامل ۸۰۰ کیلومتر را با بیشترین میزان بار طی کند. همچنین این کامیون بدون اتصال تریلر می‌تواند تنها در ۵ ثانیه شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند که باعث می‌شود لقب سریع‌ترین و پرشتاب‌ ترین کامیون تولید شده در دنیا را به خود اختصاص دهد. به علاوه این کامیون با اتصال به هایپرشارژهای تسلا، نوعی از سوپرشارژهای تسلا که برای شارژ خودروهای سنگین طراحی شده، می‌تواند تنها با ۳۰ دقیقه شارژ ۶۴۰ کیلومتر را بپیماید.

در داخل این کامیون راننده می‌تواند در مرکز کابین قرار گیرد وتسلط خوبی به جاده و وسیله نقلیه‌اش داشته باشد. به علاوه دو نمایشگر لمسی برای کنترل و دادن اطلاعات هر چه بیشتر برای راننده کامیون اختصاص داده شده است. سنسورها و دوربین‌های تعبیه شده در قسمت‌های مختلف این کامیون، امکان رانندگی خودکار را نیز به این کامیون برقی می‌دهد. از سوی دیگر رقبای تسلا مانند نیکولا و تویوتا سعی کرده‌اند برای بالا بردن ضریب سوخت کامیون‌ها و پاکیزه بودن آن از سوخت هیدروژنی استفاده کنند که در خودرو تبدیل به نیروی الکتریکی می‌شود. در حال حاضر خریداران علاقه‌مند می‌توانند با پیش‌پرداخت ۵۰۰۰ دلار پرشتاب ترین کامیون دنیا را بخرند و ده سال آینده آن را تحویل بگیرند.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا کامیون برقی تسلا Semi را به شما نشان دهیم!

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا