مکمل بنزین
نمایشگاه خودرو

آیا چانگان محصولاتی جديد را به بازار خودروی ایران عرضه مى كند؟

بی شک، بازار خودروی ایران در سالیان اخیر به محلی برای عرضه و فروش خودروهای چینی تبدیل شده است، اما ناگفته نماند که برخی از این خودروسازان چشم بادامی بر خلاف اذهان عمومی در رده جهانی خودرو تولید کرده و از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند که یکی از این تولیدکنندگان، برند چانگان است.

پیرامون همین خبر، كمپانى خودروسازى چانگان چين به عنوان يكى از شركاى تجارى سايپا پرقدرت در نمايشگاه خودرو تهران حاضر شده است و قصد دارد تا هرچه بیشتر خود را نزد ایرانیان محبوب سازد.

اين شركت خودروهاى مختلف خود را در سالن A5 قرار داده است. كراس اوورهاى جديد برند چانگان از نظر امكانات و ظاهر توانستند تا در روز اول حجم زيادى از بازديد كنندگان را به غرفه اين برند چينى بكشانند.

 بسيارى از بازديد كنندگان غرفه چانگان به دنبال پاسخ اين سوال هستند كه آيا اين خودروها تنها جنبه نمايش دارند و يا قرار است توسط سايپا يه بازار عرضه شوند؟

بدون شك چانگان CS55، CS75 و CS95 مى‌توانند در كنار CS35 بازار خوبى را براى چانگان و سايپا فراهم كنند ولى آن چه كه امروز احساس مى‌شود، تمركز بیتشر سايپا براى مونتاژ سيتروئن در سایت كاشان است. زيرا هنوز اين شركت نتوانسته تا در سايت كاشان E2 را به عنوان يك سدان به خظ توليد چانگان اضافه كند. براى همين احتمال آن ضعيف است كه ساير محصولات چانگان براى فروش و توليد به خط توليد محصولات سايپا اضافه شود. حال می‌بایست دید که آیا این برند چینی موفق به حضوری قدرتمندتر از حال حاضر در بازار خودرویی ایران می‌شود یا خیر.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا