مکمل بنزین
برگزیده‌هابررسی

نگاهی به بایک X25؛ جوجه اردک زشت!

دومین دوره از نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران  برگزار شد و ما شاهد حضور چندین برند چینی در مهم‌ترین نمایشگاه خودروی کشور بودیم. حضور چینی‌ها به شدت چشمگیر بود و خیلی راحت می‌توان با یکبار بازدید از نمایشگاه خودروی تهران فهمید که آینده صنعت خودروی ایران، چه بخواهیم و چه نخواهیم؛ کاملا در دست چینی هاست! حتی اگر محصولات مشترک برندهای اروپایی در بازار ایران عرضه شود؛ چون باز هم پای شرکای چینی در میان بوده و برای مونتاژ خودروهای به ظاهر اروپایی بازار ایران از قطعات کمپانی‌های چینی استفاده می‌شود.

در بین کمپانی‌های چینی حاضر در نمایشگاه خودروی تهران؛ بایک یا گروه خودروسازی پکن حضور چشمگیری داشته و چندین خودرو در کلاس‌های مختلف را به نمایش گذاشته است. یکی از خودروهای مذکور مدلی به نام X25 بوده که نظر بسیاری از بازدید کنندگان را به خود جلب کرده است. بایک X25 یک شاسی‌بلند ساب‌کامپکت بوده و قیمتی کمتر از 100 میلیون تومان خواهد داشت.

بایکX25  نخستین بار در نمایشگاه خودروی چنگدو در سال 2015 معرفی شد و تا پایان همان سال فروش گسترده آن در بازار چین آغاز گشت. طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب 4110، 1750 و 1545 میلی‌متر بوده و فاصله بین دو محور آن 2519 میلی‌متر است. ظاهر بیرونی آن بسیار ساده و البته کمی زشت است. فضای داخلی X25 کمی بهتر بوده در این محیط در مدل‌های بالاتر از رنگ قرمز استفاده شده، تا حس سواری برروی یک خودروی اسپرت را به وجود بیاورد. در مجموع بایک X25 در ظاهر شباهت جالبی به خودروی لیفان X60 داشته و هر دو می‌خواهند شبیه به آلفارومئو جولیتا باشند!

پیشرانه بایک X25 یک موتور 1.5 لیتری بنزینی با قدرت 114 اسب‌بخار و گشتاور 148نیوتن‌متر است. این خودرو برای انتقال قدرت به چرخ‌های خود از یک گیربکس 5 سرعته دستی و یا یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند. ظرفیت باک سوخت آن 45 لیتر بوده و از استاندارد Euro V برخوردار است. مصرف سوخت ترکیبی X25 با استفاده از گیربکس دستی و اتوماتیک در صورت پیمایش مسافتی 100 کیلومتری، به ترتیب 6.1 و 6.8 لیتر است.

امکانات بیرونی بایک X25 با توجه به تنوع مدل‌های عرضه شده(standard ،comfort ،elitet و Luxyry)شامل؛ رینگ‌های آلومینیومی 16 و 15 اینچی(بسته به مدل انتخابی)، چراغ‌های هالوژنی، آینه‌های جانبی تاشو، چراغ‌های اتومانیک، گرمکن آینه‌های جانبی و … است.

محیط داخلی X25 در نسخه فول از امکاناتی نظیرِ صندلی‌های چرمی با دوخت قرمز رنگ (درمدل‌های بالا)، فرمان چرمی، سانروف، پاور ویندوز، کروز کنترل، 6 بلندگو، سیستم تهویه مطبوع، GPS، صفحه نمایش لمسی و… استفاده شده است.

X25 در نسخه فول خود به 6 کیسه هوا، دوربین دید عقب، فرمان برقی، رادار پشتیبان، سیستم Anti-theft موتور، سیستم‌های ABS، EBD ، BOS و… مجهز شده است.

همان گونه که گفته شد؛ پیش‌بینی می‌شود که بایک X25 با قیمتی کمتر از 100 میلیون تومان توسط دیارخودرو تولید و عرضه شود. در این صورت بایک X25 در شرایط سختی به سر برده و باید با رقبای سرسختی دست پنچه نرم کند. از جمله رقبای این خودرو می‌توان به رنو ساندرو استپ‌وی، جک S3 و… اشاره کرد که با کیفیتی مناسب در بازار خودروی ایران حضور دارند. البته بایک قول افزایش کیفیت محصولاتش را داده و امیدوار است که اعتماد از دست رفته مشتریان ایرانی را دوباره به دست آورد.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. نظر بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کرده است!
    چه داغونایی توی مملکت هستن که نظرشون به این ارابه زشت و بدترکیب با تکنولوژی قدیمی و گیربکس ۴ دنده و با قیمت فوق گزاف ۱۰۰ میلیونی جلب شده. متاسفم

  2. من یه روزایی خیلی متعصب پژو و رنو بودم و چینی ها رو میکوبیدم … برای اولین بار ام وی ام 315 اولین نسل شو یک ماهی داشتم و با دلزدگی باهاش رانندگی میکردم . چون احساس میکردم قیافه به روز ترش نباید منو گول بزنه ولی توی اون مدت بارها از خانواده م و کسایی که باهام همسفر بودن شنیدم که احساس خیلی راحت تر و بهتری توی این ماشین در مدت سفر دارن . راستش خودمم دیدم واقعا انگار عالی بود حتی اگه یه روز کامل رانندگی میکردی احساس خستگی نمیکردی و این قضیه برای پژو پارس جوری بود که مسافرت 2 ساعته هم باعث میشد هم خودم هم سرنشین ها موقع پیاده شدن احساس رهایی داشته باشن. برای همین بر خلاف هجمه ی نظرات منفی نسبت به ماشین های چینی سری جدید همین ماشین رو صفر گرفتم و تا الان که حدودا 120 هزارتا باهاش رفتم حدود 4 سال بیشتر غیر از روغن و بنزین هم خرجی برام نذاشته حتی سرویس ها و روغن شو هم مرتب عوض نکردم و کلا زیاد به ماشین اهمیت ندادم و گاها از اصفهان تا تبریز و یا تا مشهد یه کله با کولر و سرعت 120 رفتم بدون آزار هنوز داره کار میکنه. نمایندگی یبار بردم واسه روشن شدن چراغ حرارت پرسید کی وایر شمع و شمع عوض کردی گفتم مگه باید عوض میکردم یارو شاخ درآورد از تعجب… اخرشم گفت شنبه بیار تا برات سیستم آب شو چک کنیم بفهمیم مشکل از چیه اینقدر نرفتم که چراغ حرارت خودش درست . شد. راستش با دیدن بایک محوش شدم و قصد دارم بخرمش چون هم 4 سال و 100 هزار گارانتی داره هم تا بیاد این روی خرج بیافته دوباره یه ماشین دیگه دلمو میبره . اگه مصرف کننده هستین از این حرفا که این چینی و اون فرانسه و اون ژاپن و … هست دوری کنید الان حتی اپل هم توی چین تولید میشه و خیلی از قطعات ماشین های برند دنیا و 99 درصد قطعات ماشین های ایرانی …
    یه توصیه هم از پدرم دارم که میگه تو به ماشین خدمت نکن اون باید بهت خدمت کنه پس برونش هرجا وایساد ببرش مکانیکی…یه مورد دیگه م بگم که خیلی از همونایی که منو واسه خرید ماشین چینی مسخره میکردن یا خودشون الان ماشین چینی سوارن یا در کل طرف میخاد دل خودش رو با انتخاب اشتباهش در خرید ماشین ایرانی راضی نگه بداره

    1. افرین منم 315 داشتم بسیارر راضی بودم با اینکه منو برای داشتن ماشین چینی سرزنش میکردن خریدم و خیلی ازش راضی هستم و الان هم میخوام با قدرت بایک x25 بخرم و از رانندگی باهاش لذت ببرم

  3. جدیدا هرکسی برای خودش یه سایتی باز کرده و فک می کنه که الان کارشناس ماشینه کسی که این بررسی رو کرده حتی تا به حال الفارومیو جولیتا رو از نزدیک هم ندیده و حتی فرق لیفان x50 با x60 رو هم نمی دونه چون اگه می دونست نمی نوشت لیفان x60 شبیه جولیتا ست تاکید می کنم که لیفان x50 شبیه جولیتا هست و نه x60 پس بهتره به جای اینکه ادای کارشناس خودرو را در بیاوریم و بدون هیچ شناختی از خودروی که راجبش سخن می گوییم و در کمال وقاحت ان خودرو زیر سوال می بریم و تحقیرش می کنیم اندکی تعقل به خرج بدهیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا