مکمل بنزین
نمایشگاه خودروگزارشبرگزیده‌ها

گزارش اختصاصی چرخان از خودروهای بورگوارد در نمایشگاه تهران + ویدیو

کمپانی بورگوارد آلمان یک مجموعه قدیمی با سابقه 100 ساله محسوب می‌شود که البته سال‌ها تعطیل بوده و تولیدی نداشته است!

به تازگی این کمپانی با همکاری شرکای چینی‌اش مجددا به تولید خودروهای روز روی آورده و در نظر دارد تا به همراه شرکت کیان موتور وارنا، ایران را نیز یکی از بازارهای هدف خود قرار دهد. بورگوارد در این نمایشگاه با خودروهای BX5 و BX7 حضور داشت.

این محصولات که از نظر سگمنت قیمتی، ارقام بالاتر از 200 میلیون تومان را در جلوی خودشان می‌بینند، کراس‌اورهای کره‌ای و ژاپنی بازار را به عنوان رقیب خودشان در نظر گرفته و قصد دارند تا به پشتوانه اصل و نسب آلمانی، به جنگ با این رقبا بروند.

در ابتدا به سراغ کراس اوور BX5 می‌رویم. این خودرو با طراحی و ظاهر خاص خودش از یک پیشرانه 1.8 لیتری توربوشارژ با توان تولیدی 190 اسب بخار قدرت بهره برده و می‌تواند گشتاور 280 نیوتن بر متر را نیز تولید نماید.

گیربکس در نظر گرفته شده برای این خودرو، یک نمونه 6 سرعته اتوماتیک است. بهره گیری از سیستم AWD یا همان چهارچرخ متحرک از دیگر امکانات این محصول آلمانی-چینی است. این اتومبیل در دو تیپ Elite و Luxury عرضه می‌شود و رنج قیمتی بالاتر از 200 میلیون تومان خواهد داشت.

اما دیگر محصول بورگوارد برای بازار ایران، کراس اوور BX7 است. این خودرو دارای یک موتور 2.0 لیتری توروبوشارژ است که می‌تواند 224 اسب بخار قدرت تولید کرده و گشتاوری برابر با 300 نیوتن بر متر را نیز به ثبت برساند. گیربکس این خودرو همانند برادر کوچکترش یک نمونه اتوماتیک 6 سرعته با قابلیت تیپ‌ترونیک است.

بی ایکس 7 با دارا بودن استاندارد آلایندگی یورو 6 در دو نسخه Luxury و Ultimate عرضه می‌شود.

لازم به ذکر است که هر دو خودروی عرضه شده توسط بورگوارد و نماینده داخلی آن یعنی کیان موتور وارنا، دارای امکانات و آپشن‌های زیادی بوده و تقریبا می‌توان آن‌ها را خودروهایی فول آپشن نامید.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم تا ویدیوی اختصاصی تهیه شده از غرفه بورگوارد در نمایشگاه خودروی تهران را تماشا کرده و با این کراس اورهای جدید بازار کشورمان بیشتر آشنا شوید.

پیمان گل‌کار

این روزها به‌قدری دنیای خودرو و فناوری در حال نزدیک شدن است که یک نفر با علاقه مشترک، می‌تواند تا هر دو حوزه را با عشق دنبال کند: این عاشق منم!

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا