مکمل بنزین
نمایشگاه خودرو

هايما S5، خودرويى محافظه کار در نمايشگاه بین المللی تهران!

 

یکی از جدیدترین خودروهای معرفی شده در دومین نمایشگاه خودروی تهران، هایما اس5 توربو بوده  که شركت ايران نماینده اصلی این برند در کشور شناخته شده و مدتیست هايما اس ٥ توربو را به بازار كشور معرفى كرده است.

چند هفته پيش این شرکت، پيش فروش اين كراس اوور را با وديعه ٣٧ ميليون تومانى انجام داده است. حال ايران خودرو اين كراس اوور چينى را در غرفه خود و هم در غرفه هايما قرار داده تا در معرض نمایش عموم قرار گیرد.

 آن چيز كه در ظاهر اس٥ توربو ديده مى شود، تا حدى دلايلى براى قيمت حدود ٧٠ الى ٨٠ ميليون تومان آن را توجيه مى‌كند. همچنين مشخصات درج شده در كاتالوگ اين خودرو به مراتب قوى‌تر از رقبا است ولى هنوز مشخص نيست كه در عمل و كارايى چقدر اس٥ توربو مى‌تواند مانند برخى خودروهاى رقيب مطمئن باشد.

 در مباحث فنى خودرو بحث هماهنگى پيشرانه هاى توربو با گيربكس CVT فرايندى دقيق و حساب شده را مى‌طلبد، زيرا در صورتى كه گشتاور موتور توربو با كمى ناهماهنگى به گيربكس CVT در حالت دنده عقب منتقل شود، مى‌تواند در دراز مدت، عمر تسمه و پولى‌هاى گيربكس را به شكل محسوسى كاهش دهد. همچنين بايد در عمل سنجيد كه چه مقدار سيستم‌هاى پايدارى و كنترل كننده خودرو مى توانند از پس هرز گردى هاى حاصل از قدرت ١٦٣ اسب بخارى برآيد.

در نمايشگاه خودرو تهران بسيارى از مشتريان هايما اس٥ اتوماتيك به دنبال آن هستند كه تجربه‌اى از رانندگى با اين خودرو را بدست آورند و يا نتايجى از تست هاى عملى اين كراس اوور چينى اعلام گردد. اما تا بدین لحظه شرایط تست درایو و آزمایش این خودروی جدید توسط مشتریان و خریدارن احتمالی اعلام نشده است.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. آخرش نفهمیدم برای برندگان قرعه کشی خودروهایماقیمت تغیر میکند ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا