مکمل بنزین
نمایشگاه خودروبرگزیده‌ها

هر آن چیزی که ایرتویا در نمایشگاه خودروی تهران ارایه کرد

امسال در جریان برگزاری نمایشگاه خودروی تهران، شرکت ایرتویا به عنوان زیر مجموعه هلدینگ ناصح و نماینده برند تویوتا در ایران؛ حضوری چشمگیر داشت و چند خودروی جدید را برای عرضه در بازار ایران معرفی کرد.

ایرتویوتا که سال گذشته غرفه‌ای پربازدید داشت و علاقه‌مندان فراوانی را به سمت خودروهای لوکس و اقتصادی لکسوس و تویوتا کشانده بود؛ امسال خودروهایی نظیر پریوس، C-HR، لکسوس NX300H و RX200T را نمایش داد. ولی این پایان ماجرا نبود و این شرکت با رونمایی از خودروهای AURIS و RAV4 هیبریدی از برنامه خود برای عرضه خودروهای بیشتر در بازار ایران، پرده‌برداری کرد.

غرفه تویوتا مانند سال گذشته شلوغ و پربازدید بود؛ اما به جرات می‌توان گفت که هر خودروی این کمپانی در نمایشگاه خودروی تهران؛ دو محافظ داشت که با اجازه آن‌ها درب خودروها را باز کرده و می‌توانستید درون‌شان بنشینید! این وضعیت درباره برند لکسوس و دو خودروی NX300H و RX200T کاملا متفاوت بود؛ زیرا اصلا درب‌ها را باز نکرده و شما باید از پشت شیشه داخل آنها را می‌دید. البته امکان باز شدن درب‌ها وجود داشت؛ به شرط آن که خریدار واقعی برند لکسوس از شرکت ایرتویا باشید!

اما حالا بهتر است که اطلاعاتی کوتاه درباره خودروهای AURIS و RAV4 هیبریدی به شما بدهیم. تویوتا RAV4 هیبریدی  از دو  موتور الکتریکی، در کنار یک پیشرانه بنزینی استفاده می‌کند. شتاب صفر تا 100 آن 8.3 ثانیه بوده و قوای محرکه‌اش قدرتی معادل با 197 اسب‌بخار دارد. گیربکس RAV4 هیبریدی از نوع ECVT بوده و نیروی پیشرانه‌های خود را به دو محور جلو و عقب انتقال می‌دهد.

گفتنی است که مدل 2018 این خودرو در نسخه‌های Icon ،Icon Tech ،Design و Excel  تولید شده و قیمت هر کدام بسته به نوع امکانات و… متفاوت خواهد بود. بنابراین قیمت قطعی این خودرو به دلیل توقف ثبت سفارش خودروهای وارداتی و همچنین روشن نبودن مدل‌های احتمالی آن برای عرضه در بازار ایران؛  مشخص نیست.

تویوتا AURIS (آئوریس) یک خودروی غریبه برای ما ایرانی‌ها به حساب می‌آید؛ زیرا پیش از این شاهد حضور این خودرو در بازارهای آمریکا و اروپا بودیم و شاید کمتر کسی احتمال حضور این هاچ‌بک استیشن‌نما را در بازار ایران می‌داد!

برای ساخت آن از پلتفرم تویوتا کرولا استفاده شده و شباهت‌هایی میان‌شان دیده می‌شود. ولی باید توجه داشت که  AURIS حاضر در نمایشگاه شهر آفتاب آخرین فیس‌لیفت این خودرو بوده و با پیشرانه‌های مختلفی در سطح جهان عرضه می‌شود.

از بین پیشرانه‌های مختلف تویوتا AURIS؛ شرکت ایرتویا پیشرانه‌های 1.2 لیتری توربو و 1.8 لیتری هیبرید را برای حضور در بازار ایران انتخاب کرده است. قیمت قطعی AURIS همانند مدل RAV4 هیبریدی به درستی مشخص نیست؛ ولی قطعا قیمتی کمتر از 220 میلیون تومان خواهد داشت.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا