مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌ها

سریعترین خودروهای خانوادگی جهان را بشناسید!

ما سوپر خودروهای قدرتمند را دوست داریم و رسانه‌های مختلف در زمان‌های گوناگون به بررسی یکی از خودروهای اسپرت و پرقدرت کمپانی‌های مختلف می‌پردازند. مثلا برای خیلی‌ها بررسی فراری 488 GTB با شتاب صفر تا 100 کمتر از 3 ثانیه بسیار جذاب و فوق‌العاده است. اما آیا خودروهای این چنینی مناسب حمل و نقل و یا رفتن به تعطیلات آخر هفته هستند؟!

در واقع باید گفت که ساخت یک خودروی قدرتمند به همراه یک بدنه زیبا کار چندان سختی نیست و تقریبا تمام خودروسازان جهان(به غیر از ایران‌خودرو و سایپا) قادر به انجام آن هستند؛ ولی ساخت و توسعه یک خودروی کاربردی و خانوادگی با استفاده از یک پیشرانه قدرتمند کار هر کسی نیست!

بنابراین در ادامه چند خودروی خانوادگی و اصطلاحا “واگن” را معرفی می‌کنیم  که از یک پیشرانه قدرتمند برخوردار بوده و شتاب صفر تا 100 آنها باور کردنی نیست.

10- Alpina B3 S Biturbo با شتاب 4.3 ثانیه

برای آنکه به معرفی 10 واگن پرشتاب جهان بپردازیم؛ ابتدا به سراغ یکی از محصولات محبوب کمپانی BMW می‌رویم. این کمپانی یک BMW سری 3 را با نام Alpina B3 S Biturbo عرضه کرده است. خودروی مذکور از یک پیشرانه 345 اسب‌بخاری شش سیلندر، به همراه دو توربوشارژ استفاده کرده و در مجموعه شتاب صفر تا 100 آن تنها 4.3 ثانیه است.

9- Mercedes-AMG CLA45 با شتاب 4.3 ثانیه

مرسدس‌بنز با سری محبوب AMG یک واگن سریع و پرقدرت را برای خانواده‌های دوستار هیجان ساخته است. واگن مذکور مدل Mercedes-AMG CLA45 نام داشته و از یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ استفاده می‌کند. قدرت پیشرانه Mercedes-AMG CLA45 به دو محور آن انتقال پیدا کرده و شتاب صفر تا 100 آن را تنها در 4.3 ثانیه ممکن می‌سازد.

8-  Panamera 4S Sport Turismo با شتاب 4.2 ثانیه

کمپانی پورشه مدل پانامرا خود را به یک واگن با نام Panamera 4S Sport Turismo تبدیل کرده است. خودروی مذکور بسیار با کیفیت، پیشرفته و کاربردی بوده و شتاب صفر تا 100 آن تنها 4.2 ثانیه است.

7- Mercedes-AMG CLS63 S با شتاب 4.2 ثانیه

یکی از شیک‌ترین خودروهای موجود در لیست ما؛ مدل AMG CLS63 S کمپانی مرسدس‌بنز است. این خودرو از یک پیشرانه 5.5 لیتری biturbo V8 استفاده کرده و بسیار بزرگ و جادار است. Mercedes-AMG CLS63 S به اندازه کافی سریع بوده و شتاب صفر تا 100 آن 4.2 ثانیه است!

6- Mercedes-AMG C63 S Estate با شتاب 4.1 ثانیه

باز هم مرسدس‌بنزی دیگر! این بار مدل AMG C63 S Estate مرسدس‌بنز با پیشرانه 4 لیتری biturbo V8 خود چشمک می‌زند. این خودرو 490 لیتر فضای ذخیره‌سازی داشته و صندلی‌های عقب آن نیز قابلیت تا شدن دارند. پیشرانه AMG C63 S Estate حدود 470 اسب‌بخار قدرت دارد!

5-  Audi RS 6 Avant Performance با شتاب 3.7 ثانیه

گذر از مرز شتاب 4 ثانیه با خودروی آئودی RS 6 Avant Performance ممکن شده است! نسخه پایه این خودرو از پیشرانه‌ای استفاده می‌کند که 560 اسب‌بخار قدرت دارد؛ اما نسخه کامل این هیولای سرکش حدود 600 اسب‌بخار توان داشته و حداکثر سرعت آن به 300 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

4-  Porsche Panamera Turbo Sport Turismo با شتاب 3.6 ثانیه

قدرتمندترین پورشه پاناراما Turbo Sport Turismo، پیشرانه‌ای با توان 542 اسب‌بخار دارد که حداکثر سرعت آن را به 303 کیلومتر در ساعت می‌رساند. پیشرانه قدرتمند پورشه باعث شده است که شتاب صفر تا 100 این خودروی زیبا تنها در 3.6 ثانیه ممکن شود!

3-  Alpina B5 Biturbo با شتاب 3.6 ثانیه

شتاب صفر تا 100 خودروی Alpina B5 Biturbo با مدل Panamera Turbo کمپانی پورشه برابری می‌کند. این خودرو از سری 5 محصولات BMW بوده و قدرتی معادل با 600 اسب‌بخار دارد. پیشرانه مذکور یک موتور 4.4 لیتری Biturbo V8 بوده و حداکثر سرعت Alpina B5 Biturbo را به 323 کیلومتر در ساعت می‌رساند.

2- Mercedes-AMG E63 S با شتاب 3.5 ثانیه

پیشرانه 605 اسب‌بخاری مرسدس AMG E63 S  واقعا قدرتمند بوده و می‌توان به جای انتقال قدرت پیشرانه مذکور به محورهای جلو و عقب؛ تمام توان موتور را به محور عقب انتقال دارد. مرسدس AMG E63 S بسیار جادار بوده و گنجایش صندوق عقب آن 640 لیتر است!

1-  Brabus Mercedes E63 AMG با شتاب 3.1 ثانیه

مرسدسی دیگر با طعم بارابوس! این خودرو پیشرانه‌ای با قدرت 840 اسب‌بخار دارد که حداکثر سرعت آن را به 300 کیلومتر در ساعت می‌رساند. البته اگر سرعت آن شما را دیوانه نکرد؛ می‌توانید نسخه‌های بهتر آن را با سرعتی نزدیک به 350 کیلومتر در ساعت خریداری کنید!

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا