مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسخه هیبریدی کیا Niro معرفی شد!

کمپانی کیا در جریان برگزاری نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس از نسخه PHEV کراس‌اوورNiro  رونمایی کرد. این خودرو در دو نسخه برقی و هیبریدی تولید و عرضه خواهد شد.

نسخه برقی Niro از یک باتری لیتیوم پلیمر با ظرفیت 8.9 کیلووات ساعت استفاده می‌کند. اما  نسخه هیبریدی Niro از یک باتری با ظرفیت 7.34 کیلووات ساعت برخوردار است. این باتری در صورت استفاده از برقی با قدرت 240 ولت در 2.5 ساعت شارژ خواهد شد؛ ولی در صورت استفاده از یک خروجی برق معمولی باید حدود 9 ساعت انتظار بکشید تا باتری‌های Niro کاملا شارژ شوند. باتری‌های مذکور در کف خودرو و زیر صندلی‌های عقب آن قرار گرفته‌اند و وجود آنها ظرفیت حمل‌بار و… را کاهش نداده است.

نسخه هیبریدی Niro از یک پیشرانه 1.6 لیتری چهار سیلندر و یک پیشرانه الکتریکی کوچک استفاده کرده و در مجموع 139 اسب‌بخار توان داشته و گشتاور آن به 264 نیوتن‌متر می‌رسد. این خودرو برای تعویض دنده از یک گیربکس شش سرعته دو کلاچ استفاده کرده و در صورت استفاده همزمان از هر دو پیشرانه احتراقی و الکتریکی ؛ مسافتی در حدود 900 کیلومتر را طی خواهد کرد.

مصرف سوخت نسخه هیبریدی کیا Niro بسیار پایین بوده و برای کاهش وزن این خودرو از قطعات منحصر به فردی استفاده شده است. به عنوان مثال کمپانی کیا از فلز آلومینیوم برای ساخت کاپوت، قطعات سیستم تعلیق، ترمزها و… استفاده کرده است.

اگر روزی Niro هیبریدی را در خیابان‌های کشورتان ببینید؛ ممکن است که آن را با نسخه معمولیNiro   و یا خودروهای دیگری از کمپانی کیا اشتباه بگیرد. برای جلوگیری از این اتفاق باید توجه کنید که علامت Hybrid Blue در پشت Niro دیده شده و پورت شارژ آن نیز بالاتر از کلگیر جلو قرار گرفته است. در داخل Niro از یک صفحه نمایش 7 اینچی استفاده شده و رانندگان آن به منظور افزایش بهره‌وری خودروی خود می‌توانند از حالت‌های مختلف رانندگی، مانند؛ اکو،اسپرت،EV و هیبریدی استفاده کنند.

این خودرو در سال 2018 و در سه نسخه EX، LX و EX PREMIUM عرضه خواهد شد. کیا قیمت قطعی Niro هیبریدی را اعلام نکرده است؛ ولی نسخه پایه آن قیمتی بالاتر از 24180 دلار خواهد داشت.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا