مکمل بنزین
نمایشگاه خودروگزارشتازه‌ها

خودروهای جدید ماهیندرا برای بازار ایران را بشناسید

شاید برای همگان تعجب آور باشد چرا کشوری که صنعت خودروی آن بیش از 50 سال قدمت دارد در حال حاضر بازار خودرویی خود را تبدیل به محلی برای آزمایش و تست انواع برندهای نوظهور و تاحدودی ناشناخته کرده است.

در دومین نمایشگاه بین المللی خودروی تهران که در شهر آفتاب برگزار شد، در کنار عرض اندام خودروهای چینی، یک برند هندی نیز حضور داشت.

گروه خودروسازی ماهیندرا برای اولین بار در ایران حاضر شد تا محصولات خود را به مشتریان ایرانی معرفی کند. لازم به ذکر است، شاید نام هند ما را به یاد فیلم‌های این کشور بی‌اندازد، ولی صنعت خودروسازی این کشور بسیار پیشرفته بوده و شرکت خودروسازی ماهیندرا محصولات خود را به بیش از 30 کشور جهان صادر می‌کند.

در ایران نیز این برند با همکاری شریک تجاری و نماینده رسمی خود یعنی عظیم خودرو پای به بازار داخلی کشور گذاشته و امیدوار است سهم خوبی از فروش خودروهای خود در این بازار جدید کسب نماید. حال در این گزارش به معرفی محصولات این برند هندی در نمایشگاه خودروی تهران می‌پردازیم.

تاریخچه ماهیندرا

شرکت ماهیندرا در سال 1945 در شهر لودهیانا و با نام ماهیندرا توسط برادران ماهیندرا و مالک غلام محمد، تاسیس و فعالیت خود را آغاز کرد. این شرکت پس از جدایی غلام محمد در سال 1948 توسط برداران ماهیندرا اداره شد.

این کمپانی پس از رشد روزافزون خود تصمیم به تاسیس مراکزی برای ساخت خودروهای سبک تجاری و تراکتورهای کشاورزی گرفت که به‌سرعت بازار فروش جهانی برای محصولات خود را بدست آورد و علاوه بر آن‌ها به ساخت خودروهای نظامی نیز روی آورد.

 اما ماهیندرا پای خود را فراتر از این فعالیت‌ها گذاشته و در سالیان گذشته تصمیم به نفوذ به بازارهای دیگر گرفت، بنابراین ماهیندرا را می‌توان یکی از شرکت‌های بزرگ خودروساز در جهان نامید که رشد خود را با سیاست‌های درست به پیشرفتی چشمگیر رسانده است. ماهیندرا همچنین بیشتر سهام (سهام کنترل) شرکت خودروهای برقی روا را خریداری نمود و همچنین لازم به ذکر است که شرکت ماهیندرا هم‌اکنون مالکیت شرکت کره‌ای سانگ‌یانگ کره جنوبی را در اختیار گرفته است.

1- ماهیندرا KUV100 (مینی کراس اوور شهری)

یکی از محصولاتی که این شرکت هندی با همکاری شریک ایرانی خود برای بازار داخلی کشور در نظر گرفته است، مینی کراس اوور KUV100 نام دارد. طبق گفته مدیران عظیم خودرو قیمت احتمالی این مدل برای فروش در بازار مابین 35 الی 45 میلیون تومان خواهد بود که در این صورت می‌توان KUV100 را با توجه به امکانات و مصرف سوخت قابل قبول یک گزینه مناسب برای خریداران قلمداد کرد.

این خودرو از دو پیشرانه متفاوت بهره می‌برد که در نمونه اول موتور آن بنزینی و 3 سیلندر بوده که تنفس طبیعی است و حجمی برابر با 1.2 لیتر را دارا بوده و قادر به تولید 83 اسب بخار است و در نمونه دوم یک موتور 3 سیلندر توربو دیزل به حجم 1.2 لیتر تعبیه شده است که قادر به تولید 77 اسب بخار خواهد بود. مصرف سوخت میانگین این خودرو در هر دو مدل مابین 4.4 الی 4.6 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر است.

2- XUV500 (کراس اوور)

یکی دیگر از محصولات معرفی شده توسط این برند هندی در دومین نمایشگاه خودروی تهران، کراس اوور XUV500 بود. این خودرو در نمای ظاهری خود بسیار مشابه با برخی از اتومبیل‌های مشهور این رده در بازار جهانی بوده و از کیفیت نسبتا خوبی نیز برخوردار است.

پیشرانه استفاده شده در این مدل دارای حجمی برابر با 2.2 لیتر است که قادر به تولید 140 اسب بخار خواهد بود که نیروی تولید شده توسط یک گیربکس اتوماتیک 6 دنده به هر دو محور خودرو منتقل می‌شود زیرا این اتومبیل به صورت چهارچرخ محرک عرضه خواهد شد.

پیرامون همین موضوع، قیمت اعلامی برای فروش این خودرو از سوی مسئولین غرفه در حدود 130 میلیون تومان اعلام شد.

 

3- وانت سری S

از دیگر محصولات رونمایی شده توسط ماهیندرا و شریک تجاری آن یعنی عظیم خودرو در این رویداد بین المللی، وانت سری S بود. به‌جرات می‌توان گفت این خودرو یک محصول جان سخت و خوب برای انواع و اقسام کارهاست زیرا در ساخت و تولید این خودرو تمامی شرایط ممکن لحاظ شده و یک گزینه مناسب بای خرید در وانت‌های دوکابین در بازه قیمت زیر صد میلیون تومان است، البته مدل تک کابین این خودرو نیز به‌زودی عرضه خواهد شد.

پیشرانه استفاده شده در این محصول حجمی برابر با 2.2 لیتر را دارا بوده و قادر است 140 اسب بخار تولید کند که توسط یک جعبه دنده دستی 6 سرعته نیرو به دو محور جلو و عقب خودرو انتقال می‌باید. البته لازم به یاد آوری‌ست که این خودرو در دو تریم S6 و S10 عرضه خواهد شد که در نمونه تک کابین فقط تریم S6 لحاظ شده و در نمونه دو کابین هر دو تریم به صورت تک یا دو دیفرانسیل قابل خریداری است.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. زشت…زشت….زشت… اینا طرح خودروهاشون هم مثل فیلماشون تخیلیه

  2. چند وقت دیگه دیدگاه ایرانیا نسبت به ماشین ها به شرح زیر تغییر میکنه
    خودروهای کره ای و ژاپنی مثل الان بنز و bmw برامون رویا میشن
    خودروهای چینی جایگزین خودروهای کره ای میشن
    خودروهای هندی هم میشن ماشین چینی الان میگیم نخریم هندیه آشغاله

    1. متاسفانه چیزی نیمشه گفت داداش .بازار ایرن شده جایی برای تست انواع ماشین های درجه دو و سه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا