مکمل بنزین
تماشاخانه

بررسی خودروی ۳ DS! (ویدئوی اختصاصی)

خودروها و محصولات برند DS که زیر نظر گروه پژو سیتروئن تولید می‌شوند، در ایران توسط شرکت آرین موتور تابان به فروش می‌رسند. در میان محصولات این برند خودروی ۳ DS در رده خودروهای مینی یا کوچک قرار دارد و به زودی وارد بازار ایران می‌شود. این مدل خودرو برای اولین بار هفت سال پیش وارد بازار جهانی شد ولی سال پیش آخرین فیس‌لیفت این خودرو رونمایی شد.

خودروی دو درب ۳ DS مجهز به پیشرانه سه سیلندر ۱.۲ لیتری ساخته شده با تکنولوژی Puretech است که در هر ۱۰۰ کیلومتر رانندگی تنها ۳.۶ لیتر مصرف سوخت دارد. از این رو بسیاری از کارشناسان این نسل جدید از خودروهای ۳ DS را بسیار مقرون به صرفه برای رانندگی‌های بین شهری توصیف کرده‌اند. قدرت خروجی این خودروی کوچک ۱۱۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن معادل ۳۰۰ نیوتن متر هست؛ به علاوه تنها در ۶.۵ ثانیه می‌تواند شتاب خود را از صفر به ۱۰۰ برساند. این پیشرانه قدرتمند با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک همراه شده است. از خصوصیات ظاهری این خودرو می‌توان به رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی با طراحی الماس سیاه، نوارهای جانبی کروم، آینه‌های جانبی تاشو برقی، لوله‌های اگزوز با طرح کروم و شیشه‌های عقب دوده اشاره کرد.

در داخل خودرو نیز نمایشگر ۷.۰ اینچی برای سیستم سرگرمی و اطلاعات نصب شده و مشتریان می‌توانند رنگ پنل داشبورد خودرو را خودشان انتخاب کنند. البته باید گفت که نقاط ضعفی نیز در طراحی داخلی خودرو مشاهده شده است برای مثال در کنسول خودرو جایی برای نگه داری از بطری یا لیوان آب یا نوشیدنی تعبیه نشده، از سوی دیگر فضای داخل داشبورد بسیار کوچک است بطوریکه حتی دفترچه راهنمای خودروی ۳ DS نیز در آن جا نمی‌شود؛ اما با فضای صندوق عقب ۲۸۵ لیتری می‌توان اعلام کرد که این ویژگی خودروی ۳ DS در میان هم رده‌هایش یک سر و گردن بالاتر است. در نهایت باید بگوییم مدل ۲۰۱۸ این خودرو در بازار ایران حدود ۱۵۲ میلیون تومان قیمت دارد که کمی نسبت به دیگر خودروهای موجود در بازار گرانتر است.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا خودروی ۳ DS را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم!

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا