مکمل بنزین
اخبار روز خودروخبرداخلی

انتشار جدیدترین آمار واردات خودرو به کشور از سوی گمرک ایران!

همواره اغلب کشورها برای تامین بازار خودروی خود و ایجاد تنوع در سبد محصولات، اقدام به واردات خودرو از سوی برندها و کشورها مطرح در این زمینه می‌کنند. در ایران نیز با توجه به استقبال مشتریان از خودروهای وارداتی و تامین نیاز خریداران، شرکت‌‌های فعال در این زمینه طبق نیاز خود برای فروش، اقدام به واردات محصولات مورد نظر می‌کنند. حال کمرگ جمهوری اسلامی ایران طبق آخرین اخبار منتشر شده، آماری از تعداد خودروهای وارد شده به کشور در هشت ماه گذشته را تهیه کرده است.

طبق این آمار بیش از 52 هزار دستگاه خودرو تاکنون وارد گمرکات کشور شده‌اند که اگر بخواهیم دقیق‌تر به این آمار اشاره کنیم، می‌بایست گفت در این مدت ۵۲ هزار و ۸۴۴ دستگاه خودرو سواری به‌صورت دقیق وارد خاک ایران شده و ارزش مجموع این تعداد از اتومبیل‌ها برابر با یک میلیارد و ۴۱۲ میلیون و ۸۴ هزار و ۳۴۷ دلار محاسبه شده است. پیرامون همین موضوع، طبق چند سال اخیر کشور امارات‌ متحده عربی بالاترین میزان صادرات خودرو به ایران را در بین دیگر کشورها به خود اختصاص داده است و این‌گونه باید گفت که بنادر این کشور حوزه خلیج فارس، مهم‌ترین مبدا برای صادرات خودرو به ایران هستند.

در ادامه، براساس آمار منتشر شده، در چند وقت اخیر ۳۶ هزار و ۹۱۲ خودرو سواری از امارات‌متحده عربی به گمرکات ایران وارد شده است که برخی از این اتومبیل‌ها محصولاتی چینی بوده که به سفارش شرکت‌های خودروساز داخلی وارد شده‌اند. یکی از نکات جالب و تعجب بر انگیز این گزارش، واردات تنها ۲۱۷۰ دستگاه خودرو از مبدا کشور چین به ایران است که با توجه به‌همکاری تجاری دو کشور در ساخت و مونتاژ خودرو، تعداد بسیار کمی محسوب می‌شود. البته این نکته نیز حائز اهمیت است که تعداد واقعی خودروهای چینی وارد شده به کشور بسیار بیشتر از این رقم بوده و در برخی از موارد هیچگاه آمار این محصولات به‌صورت دقیق رسانه‌ای نمی‌شود.

جالب است بدانید که واردات خودرو به ایران در حال حاضر از سوی 65 کشور جهان انجام می‌شود که نام ایالات متحده آمریکا نیز در این لیست به چشم میخورد. در واقع این‌گونه باید گفت که بازار خودروهای وارداتی در ایران با اینکه تنوع خاصی را دارا نیست، اما مبدا واردات خودروها، از تنوع بالایی برخوردار است!

 

 

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا