Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

بررسی بیسو T5، یک چینی ناشناخته!

نمایشگاه خودروی تهران با تمام حواشی و موارد پیرامون خود مدتیست که به پایان رسیده است، اما خودروهای معرفی شده در این رویداد بین المللی همچنان یکی از حواشی داغ رسانه‌های داخلی هستند. حال با وجود آنکه نمایشگاه خودروی امسال بیشتر مکانی برای عرض اندام خودروهای چینی بوده است، اما با وجود خیل عظیمی از خودروها و برند‌های چینی، با این حال نباید از معرفی خودروهای جدید در این رویداد چشم پوشی کرد.

یکی از برندهای جدید که در دومین دوره نمایشگاه بین المللی خودروی تهران به معرفی محصولات خود پرداخت، برند چینی بیسو بوده است. بیسو نیز همانند دیگر برندهای چینی سن سال زیادی را از لحاظ تاسیس و فعالیت برخوردار نیست، اما با این وجود می‌توان این‌گونه گفت که با توجه به عمر کوتاه این برند، محصولات آن در دید کلی از کیفیت و امکانات قابل قبولی برخوردار هستند.

در این مطلب قصد داریم به‌بررسی یکی از محصولات معرفی شده توسط برند بیسو با نام T5 بپردازیم و با نگاهی دقیق‌تر به این محصول، موارد و نکات مهم آن را برای آشنایی هرچه بیشتر مشتریان ایرانی بیان کنیم. لازم به ذکر است، شرکت سیف خودرو نماینده و شریک تجاری برند بیسو در ایران محسوب می‌شود و وظیفه عرضه و خدمات‌دهی به خودروهای این شرکت را دارا است

تاریخچه

همان‌گونه که در اشاره شد، بیسو یکی از برندهای جوان در حوزه اتومبیل در کشور چین است. این برند با همکاری دو شرکت Beijing Auto و Yinxiang Motorcycle Group شکل گرفته و یکی از  زیرمجموعه‌های گروه خودروسازی پکن یا همان BAIC محسوب می‌شود.

وظیفه این برند جوان تولید محصولات ارزان قیمت برای اقشار متوسط و کم درآمد جامعه بوده که توان خرید اتومبیل‌های گران قیمت را ندارند و می‌خواهند با مبلغی پایین صاحب خودرو شوند. همچنین می‌توان گفت، بیسو T5 که یکی از خودروهای معرفی شده توسط این شرکت است در حال حاضر سنی کمتر از یک سال را دارا بوده و در اوایل سال 2017 میلادی در چین معرفی شده است.

طراحی ظاهری و داخلی

یکی از ویژگی‌های بارز در T5 طراحی ظاهری و داخلی این خودرو است. برخلاف اصالت کم این برند و مدل معرفی شده، طراحی خودروی مذکور امروزی بوده و همانند برندهای مشهور خودروساز در سطح جهانی، از زبان طراحی خاصی برخوردار است که در مدل‌های دیگر این شرکت نیز قابل مشاهده است. در نمای جلویی، این خودرو دارای یک جلو بنجره بزرگ بوده که نماد بیسو را در مرکز خود جای داده و دارای خطوط افقی مشکی رنگ است که این خطوط در نزدیک چراغ های جلو به رنگ نقره ای تغییر رنگ می‌دهند. از نکات جالب طراحی جلو این خودرو، اولین خط جلو پنجره بوده که تا وسط چراغ‌های جلو امتداد پیدا کرده که با توجه به چراغ‌های جذاب این خودرو، نمای تهاجمی را به این مدل بخشیده است.

 همچنین سپرها در قسمت جلویی خودرو کمی متورم به‌نظر رسیده و طراحی جالبی را در هماهنگی کامل با دیگر بخش‌ها دارا است و در دو طرف این قسمت با توجه به قرارگیری دو پروژکتور جالب و منحصربفرد، شاهد هوشمندی طراحان این خودرو نسب به ساخت یک چهره امروزی برای این مدل هستیم. طراحی جانبی این خودرو اما بر خلاف قسمت جلویی، بسیار ساده است و آنچنان بیننده را در نگاه اولیه تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و نمیتوان ویژگی نسبتا خاصی را در این قسمت عنوان کرد.

در قسمت انتهایی اما شرایط متفاوت است، با اینکه شیوه طراحی خودرو در این نما به نظر ساده به‌نظر می‌رسد، اما این طراحی مینیمال در عین ساده بودن بسیار شکیل بوده و همانند برخی از محصولات مشهور بازار، در دیدگاه ببنده چهره ای زیبا را از خود به نمایش می‌گذارد. بهتر است بگوییم طراحی قسمت عقب این خودرو ترکیبی از چندین خودروی معروف بوده که در ادقام با یکدیگر نمای پشتی این خودرو را شکل داده‌اند. از نکات جذاب در نمای عقب این خودرو می‌توان به‌مواردی همچون دو لوله اگزوز به هم چسبیده و چراغ‌های زیبا و کشیده اشاره کرد.

 

 

در بخش طراحی داخلی نیز طراحان این برند عملکرد نسبتا خوبی را از خود به‌جای گذاشته‌اند. به‌طور کلی می‌توان گفت جنس متریال استفاده شده در کابین این خودرو به‌نسبت مناسب بوده و رضایت سرنشینان داخل خودرو را جلب می‌کند. از نکات جالب در طراحی کابین بیسو T5، دو رنگ بودن قسمت های مختلف کابین بوده و دور دوخت بودن صندلی‌ها نیز به زیبایی این بخش کمک شایانی کرده است. همچنین فرمان زیبا و خوش دست این خودرو در کنار مانیتور و کلیدهای تنظیم امکانات در قسمت مرکزی داشبورد از موارد مهم در طراحی کابین‌ این خودرو است.

پیشرانه و عملکرد

بیسو T5 تنها با یک مدل پیشرانه وارد بازار خودروی ایران شده است. این خودرو دارای موتوری 4 سیلندر و 1.5 لیتری مجهز به سامانه توان بخش توربوشارژ بوده که قادر است قدرتی برابر با 148 اسب بخار وحداکثر گشتاوری برابر با 215 نیوتن‌ متر را تولید کند. این خودرو در نمونه اتوماتیک خود مجهز به‌یک گیربکس 8 دنده و در نمونه دستی خود مجهز به‌یک گیربکس 5 سرعته دستی است که تمام قدرت تولید شده توسط پیشرانه را به محور جلو منتقل می‌کند.

شتاب صفر تا صد این خودرو در حال حاضر به صورت قطعی مشخص نشده است اما با توجه به ابعاد و قدت تولیدی این این، می‌توان گفت بیسو T5 عددی در حدود 14 الی 16ثانیه را برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت نیاز خواهد داشت. از دیگر نکات مبهم در مورد عملکرد این خودرو، مصرف سوخت بوده که این مورد نیز هنوز نامشخص باقی مانده است! اما یکی از محاسن این خودرو در زمینه عملکرد، فضای مناسب اتاق و هفت سرنشین بودن آن است که با توجه به سلیقه مشتریان ایرانی، بسیار خوب به نظر می‌رسد.

 

 

 

امکانات رفاهی و ایمنی

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب و تحسین برانگیز در بررسی این خودرو، امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو است. بیسو T5 در بخش امکانات رفاهی دارای مواردی همچون فرمان برقی، سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)، چراغ روز (Day Light)، آینه‌های برقی مجهز به گرمکن، سانروف پانوراما، سنسور باران، کروز کنترل، صندلی چرم مجهز به گرم‌کن و سردکن، صندوق پران برقی، کیسه هوای سرنشینان جلو، پرده‌ای و جانبی چپ و راست، دوربین عقب، سنسور پارک جلو و دوربین ۳۶۰ درجه، خروجی کولر برای سرنشینان ردیف دوم و سوم، نمایشگر لمسی ۹ اینچی، بلوتوث و سیستم رهیاب ماهواره‌ای، است

در بخش ایمنی نیز این خودرو در تست‌های انجام توسط مرکز تست و بررسی حوادث جاده‌ای چین موفق شرکت کرده است که با توجه به تصاویر منشتر شده از این آزمایش و امکانات ایمنی این مدل، می‌توان گفت که به راحتی بیسو T5 پنج ستاره ایمنی را کسب خواهد کرد. از امکانات ایمنی این محصول می‌بایست به‌مواردی همچون ترمزهای ضد قفل (ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی ترمز (EBD)، ترمزهای کمکی BA ،BOS ESC ،TCS ،HAS، ترمز توقف (پارک) به‌صورت دستی یا الکترونیکی (EPB) و سیستم توقف خودرو در سر بالایی اشاره کرد.

قیمت و زمان عرضه

همان‌گونه که در ابتدای این مطلب اشاره شد، سیف خودرو نماینده رسمی و شریک تجاری بیسو در ایران است و وظیفه عرضه و خدمات دهی به محصولات این شرکت چینی را دارا خواهد بود. قیمت احتمالی این خودرو که توسط سیف خودرو در دومین دوره نمایشگاه بین المللی خودروی تهران اعلام شده است برابر با 95 الی 110 میلیون تومان بوده که این مدل را رقیب مستقیم BYD S6 خواهد کرد. پیرامون زمان عرضه این محصول به‌صورت انبوه در بازار داخلی کشور نیز باید گفت که مدیران فروش سیف خودرو اعلام کرده‌اند به محض باز شدن سایت ثبت سفارش فروش و عرضه این محصول را آغاز خواهند کرد و پس از مدتی در حدود دو ماه این خودرو تحویل مشتریان خواهد شد. لازم به ذکر است، بیسو یک برند جدید و ناشناخته چینی بوده که هنوز امتحان خود را به‌صورت جدی پس نداده است و یکی از اولین بازارهای هدف این خودروساز، بازار خودرویی ایران محسوب می‌شود.

به سوپر گروه خودروهای بیسو T3 و T5 ملحق شوید

9 دیدگاه
  1. تهرانپارس❤❤❤ می گوید

    یک آشغال درجه یک

    1. ناشناس می گوید

      با ۱۱۰ میلیون میتونی بری پورشه بخری مجبور نیستی اشغال بخری

      1. حامد می گوید

        شما کجا پورشه ۱۱۰ میلیونی دیدی ؟
        لطفا پاسخ دهید چون مشتاق خریدش هستم.

        1. آرش می گوید

          استاد منظورش اینه با ۱۱۰ چی میشه خرید که اینقدر میگی آشغال آشغال ….

  2. ناشناس می گوید

    با این قیمت و مشخصات به نظرم خوبه

  3. ممد آقا می گوید

    ایران هم شده آزمایشگاه ماشین های چینی

  4. آرش می گوید

    سلام خودروبیسو در سطح خوب و قابل قبول باآپشنهاو کیفیت عالی

  5. sunmartin می گوید

    موتورش که دیدم سر گیجه گرفتم خودوری ۳۲ سال پیش یعنی پراید منظم تر از این شرکت نوپای ۳ ساله چینی خودور تولید کرده بود چون پشتوانه فورد مزدا و کیا موتورز داشت و داره
    وزن این خودرو یک تن و نیم هست تقریبی و موتورش (انجین) ۱.۳ لیتر و ۱.۴ واقعا ضعیف هست چرخ هاش کوچک و طراحی ناهماهنگی داره تا بحال جز امجی و هاوال و هایما چینی دیگه ای ندیدم که هماهنگی توی طراح یداشته باشن خرید خودروی چینی یک ریسک بزرگه

  6. F.a می گوید

    سلام . خوبه ولی خیلی ها نظرشون اینه که شرکت شخصی هستش به همین دلیل معتبر به حساب نمیاد . از لحاظ اینکه تحویل رو یکبار زدن خرداد . بعدم شده مرداد . یکجا هم خوندم زده تیر ماه . دقیق و معتبر هستش به نظر شما ! من موندم ؟؟؟ من خودم از طریق ایران خودرو هایما خریدم خیلی هم راضیم . ولی اینو ایران خودرو ثبت نام نمیکنه . چگونه اعتماد کنیم .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.