مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی کوتاه به اوروس;اولین شاسی بلند لامبورگینی!

سرانجام بعد از تلاش‌ها و تجربه‌های زیاد شرکت لامبورگینی، این شرکت وارد عرصه‌ای شده که هم‌اکنون پرفروش‌ترین خودروها را در سطح جهان به خود اختصاص داده‌اند. خودروهایی که بیشتر خانواده‌ها آن‌ها را به خاطر قابلیت‌های بیشتر و جادار بودنشان نسبت به خودروهای سدان مورداستفاده قرار می‌دهند یعنی خودروهای کلاس شاسی‌بلند و کراس اوور.

لامبورگینی اوروس نیز اینجا به‌عنوان پرچمدار این شرکت ایتالیایی در مقابل رقیب‌های خود قد علم کرده است. با توجه به اخبار منتشرشده از خبرگزاری‌های اروپایی و مجله‌های بریتانیایی نهایتاً مشخص‌شده است که Lamborghini Urus اولین خودروی پلاگین هیبریدی شاسی‌بلند شرکت افسانه‌ای لامبورگینی خواهد بود که عرضه خواهد شد.

 

 

این لامبورگینی خوش استایل و خوش‌چهره ایتالیایی که تلفیقی از قدرت و زیبایی است برای اولین حرکت جدی خود، در کشور چین عرضه خواهد شد که این سیاست برای شرکت لامبورگینی بسیار مهم و تأثیرگذار است. بنا بر گفته یکی از مسئولان برنامه‌ریز شرکت لامبورگینی، این خودرو قرار نیست همان‌طوری که قبلاً مدیرعامل این شرکت گفته بود به‌عنوان خودروی دیزل به بازار راه پیدا کند بلکه همان‌طور که گفته شد این شاسی‌بلند یک خودروی پلاگین هیبرید باقدرتی عالی خواهد بود.

اطلاعاتی در مورد قوای محرکه اوروس در دسترس نیست اما احتمالاً قرار است شاهد سخت‌افزاری به نسبت مشابه همان چیزی که در Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid به کار گرفته‌شده باشیم.

اگر این خبر درست باشد، اوروس در دل خود شاهد سیستم توربوشارژدوگانه و موتوری 8 سیلندر با حجم 4 لیتر به همراه یک موتور الکتریکی که با یکدیگر قدرت ترکیبی 680 اسب بخار و گشتاور 626 پوند-فوت (850 نیوتون متر) را ایجاد خواهند کرد. این قوای محرکه، اوروس را حتی قوی‌تر از اوروس معمولی با 650 اسب بخار می‌کند.

پورشه پانامرای اشاره‌شده در متن از یک باتری 14.1 kwh لیتیوم-یون که توانایی طی مسافت 50 کیلومتر با تنها این موتور الکتریکی را دارد. درست همین موتور الکتریکی در پورشه کاین هیبرید مه هنوز معرفی نشده و چه کسی می‌داند شاید در Audi RS Q8 نیز همین قوای محرکه الکتریکی مورداستفاده قرار بگیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا