مکمل بنزین
اخبار روز خودروخبرداخلی

رضایت مندی مشتریان از عملکرد فروش خودروها به چه صورت است؟

یکی از آمارهایی که همواره می‌تواند در پیشرفت و هرچه بهتر شدن شرکت‌های عرضه کننده موثر باشد، انتشار نظرات مشتریان پیرامون خرید و رضایت مندی از خدمات پس از فروش است.  طبق جدیدترین بررسی‌های انجام شده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران که به عنوان نماینده وزارت صنعت معدن و تجارت شناخته می‌شود، گزارش رضایت مندي مشتریان از فرآیند فروش و خدمات خودروهاي سواري در تابستان سال جاری را منتشر کرده است که طبق این گزارش، تعدادی برابر با 88.262 هزار نفر از خریدارانی که اتومبیل مورد نظر خود را از 16 شرکت عرضه کننده خودرو خریداری نموده‌اند، در این نظر سنجی شرکت کرده‌اند که نتایج حاصله تفاوت چندانی با بهار سال جاری نداشته است.

در این خصوص گزارشی که از جانب شرکت بازرسی (ISQI ) منتشر شده است، وضعیت رضایتمندي مشتریان در فرایند خدمات فروش خودروهاي سواري را در گام اولیه مورد بررسی قرار داده که در این بخش متوسط امتیاز 666 از 1000 بوده است. در این میان، شرکت جهان نوین آریا، عرضه کننده خودروهاي برند نیسان، با امتیاز 718 رتبه نخست را در میان دیگر شرکت‌هاي عرضه کننده خودروهاي سواري با بیش از 1 درصد سهم بازار را کسب کرده است.

 

 

اما در سوی دیگر، مابین شرکت‌هاي عرضه کننده خودروهاي سواري با کمتر از 1 درصد سهم بازار فروش، شرکت آرین موتور تابان، عرضه کننده خودروهاي برند DS، با امتیاز 736 رتبه نخست را از نگاه مشتریان به خود اختصاص داده است.

البته این نکته نیز لازم به ذکر است که در مطالعه رضایتمندي مشتریان از خدمات فروش، شاخص‌هایی نظیر اطلاع رسانی و پاسخگویی، توجه به خواسته مشتري، هزینه و زمان صرف شده و تحویل خودرو مورد بررسی قرار گرفته که این پارامترها با کمک نیازسنجی صورت گرفته از مشتریان در حوزه خودرو جمع آوری شده است.

با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که هزینه و زمان صرف شده داراي کمترین امتیاز بین شاخص‌هاي دیگر بوده و از سوي دیگر، این شاخص با 28 درصد، بیشترین نقش را بر رضایت مندي مشتریان در این حوزه ایفا می‌کند. همچنین، دیگر شاخص موجود در این لیست با عنوان اطلاع رسانی و پاسخگویی با بیشترین امتیاز، بیانگر عملکرد مناسب شرکتها در این حوزه است. در انتها توجه شما عزیزان را به جدول منتشر شده در رابطه با رضایت مندی مشتریان جلب می‌کنیم. در این جدول، عملکرد شرکت‌ها در بهار سال جاری نیز ذکر شده است تا هرچه بهتر بتواند میزان دقیق رضایت مندی را به نمایش بگذارد.

 

 

 

 

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا