مکمل بنزین
گوناگونخبر

جیلی بخشی از سهام دایملر را می‌خرد!

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز؛ کمپانی جیلی حدود 5 درصد از سهام کمپانی مادر مرسدس‌بنز، یعنی دایملر را خریدی خواهد کرد! بر اساس گزارش تایمز چین و با استناد به یک گزارش خبری در تلویزیون رسمی کشور چین؛ جیلی با سرمایه‌گذاری 4 میلیارد یورو به سومین سهام‌دار بزرگ دایملر تبدیل خواهد شد.

این دومین تلاش جیلی برای خرید دایملر خواهد بود. پیش از این خودروساز چینی پیشنهاد خرید سهام دایملر را مطرح کرده بود؛ ولی دایملر این پیشنهاد را رد کرده و حالا جیلی از طریق بازار آزاد برای خریداری بخشی از سهام کمپانی دایملر اقدام خواهد کرد.

جیلی در سال 2010 کمپانی ولوو را با مبلغ 1.8 میلیارد دلار خرید و پس از آن به سرعت مسیر رشد و توسعه را طی کرد. جیلی در سال 2017 با خرید 65 میلیون دلار از سهام کمپانی لوتوس؛ مالک اصلی آن شرکت شد!

سرمایه‌گذاری جیلی در شرکت‌های اروپایی بیشتر جنبه استبدادی دارد. به عنوان مثال جیلی برای توسعه کسب و کار خود کمپانی ولوو را مجبور کرده است که سیستم‌های مورد نیاز برند تجاری Lynk & Co چین را تامین کند. شایعات زیادی منتشر شده است که جیلی با اقداماتی مشابه در کمپانی لوتوس، قصد دارد که به تنهایی مالک مهندسین و فن‌آوری‌های لوتوس شود.

اما سرمایه‌گذاری جیلی در دایملر برای استفاده از تکنولوژی‌های آن نیست؛ ولی قطعا روابط اقتصادی دایملر و جیلی را بهتر خواهد کرد. به عنوان مثال دایملر با هزینه‌های میلیاردی خود قصد توسعه نوآوری‌های برقی و ساخت یک کارخانه اختصاصی برای باتری‌ محصولاتش را دارد و به همین منظور به سراغ جیلی رفته و احتمالا بخشی از تکنولوژی دایملر به جیلی منتقل خواهد شد.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا