مکمل بنزین
اخبار روز خودروخبرداخلی

افتتاح خط تولید دو محصول جدید در ایران خودرو!

روز گذشته ایران خودرو با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی اقدام به افتتاح خط تولید دو خودروی جدید در مجموعه خود کرد. علی لاریجانی با حضور در خط تولید ایران خودرو، خط تولید دو خودروی دنا پلاس توربو و 207 صندوق‌دار اتوماتیک را رسما افتتاح کرد و در حاشیه این رویداد این‌گونه گفت که نیاز کشور به‌تولید خودروهای باکیفیت و استاندارد همواره حس می‌شود و خریداران داخلی همواره به‌دنبال خرید خودرویی ایمن و باکیفیت قابل قبول هستند.

در این دیدار همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت به‌همراه رئیس و اعضای کمیسیون صنایع نیز با حضور در ایران خودرو از نزدیک شاهد رونمایی از این دو محصول و خط تولید آن‌ها بودند.

لازم به ذکر است، با توجه به‌گفته مدیران ایران خودرو، به طور قطعی دو محصول جدید به‌صورت انبوه از سال آینده وارد بازار داخلی کشور خواهند شد اما احتمال آن می‌رود تحویل سری اول این دو خودرو تا اواخر سال جاری صورت پذیرد و همچنین پیش فروش اولیه آن‌ها نیز از اواخر آذرماه سال جاری آغاز خواهد شد

دنا پلاس توربو همانند مدل پلاس و معمولی از یک موتور 1.7 لیتری EF7 بهره می‌برد که مجهز به‌سامانه توان‌بخش توربو بوده و قادر به‌تولید قدرتی برابر با 150 اسب بخار و 215 نیوتن برمتر گشتاور است. شتاب اعلامی این خودرو برای رسیدن به‌سرعت صدکیلومتر بر ساعت از صفر مطلق برابر با 9.5 ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت آن نیز 205 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. همچنین مصرف سوخت دنا پلاس توربو نیز به‌صورت سیکل ترکیبی برابر با 7.3 لیتر بنزین در هر صدکیلومتر و با استاندارد آلایندگی یورو4 اعلام شده است.

قیمت قطعی این خودرو هنوز اعلام نشده اما طبق پیش بینی کارشناسان با توجه به‌قیمت دنا پلاس، دنا پلاس توربو قیمتی برابر با 55 الی 58 میلیون تومان را به خود اختصاص خواهد داد.

در سوی دیگر، پژو 207 صندوق‌دار اتوماتیک قرار دارد، این خودرو در مشخصات فنی کاملا با 207 هاچ‌بک در یک راستا قرار داشته و از یک موتور چهار سیلندر 1.6 لیتری TU5 بهره می‌برد. قدر تولیدی این پیشرانه برابر با 105 اسب بخار و 142 نیوتن متر گشتاور است.

شتاب اولیه این خودرو برای رسیدن به‌سرعت صدکیلومتر برساعت از صفر مطلق برابر با 12.5 ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت آن برابر با 190 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. همچنین این خودرو مجهز به یک گیربکس اتوماتیک 4 دنده از نوع AL4 بوده و مصرف سوخت 207 صندوق‌دار در نمودار سیکل ترکیبی برابر با 7.0 لیتر بنزین در هر صدکیلومتر با استاندارد یورو4 اعلام شده است.

قیمت قطعی این محصول نیز همانند دنا پلاس توربو تا زمان فروش انبوه همچنان مشخص نخواهد بود ولی به‌اعتقاد کارشناسان، قیمت این محصول در حدود 53 الی 55 میلیون تومان خواهد بود.

 

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا