Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

شوکی جدید به‌خریداران، خودروهای ارزانی که از بازار حذف خواهند شد!

طبق برخی از آمار منتشره بیش از 60 درصد از خریداران خودرو قادر به‌پرداخت مبالغ سنگین برای خرید خودرو نیستند و اتومبیل مورد نظر خود را در رده متوسط یا ارزان قیمت انتخاب می‌کنند!

 اما در ایران این شرایط بسیار وخیم‌تر بوده و درصد افرادی که می‌توانند یک خودروی گران قیمت یا متوسط به بالا را انتخاب و خریداری نمایند تنها کمتر از 15 درصد است. بهتر است این‌گونه بگوییم که به‌علت کاهش قدرت خرید و گرانی‌های فزاینده در کشور، خریداران انتخابی جز خودروهای داخلی و برخی خودروهای چینی نداشته و اکثر این افراد به‌سراغ خودروهای زیر 40 میلیون تومان می‌روند. پیرامون همین موضوع، در چند روز اخیر گمانه زنی‌هایی در رابطه با حذف خودروهای ارزان قیمت از خط تولید خودروسازان کشور پدید آمده است که در صورت وقوع این رخداد، خیل عظیمی از خریداران شاید هرگز نتوانند خودروی خود را به‌صورت صفرکیلومتر خریداری نمایند.

حال در این مطلب به بررسی این شرایط پس از وقوع می‌پردازیم و نام خودروهایی که پس از تصویب این طرح از خط تولید حذف خواهند شد را با ذکر جزئیات عنوان خواهیم کرد.

همان گونه که در ابتدای این مطلب عنوان شد، خودروهای ارزان قیمت در بازار داخلی کشور از تنوع نسبتا خوبی برخوردار بوده و اگر بخواهیم به‌صورت دقیق عنوان کنیم، این محصولات قیمتی تقریبا زیر 33 میلیون تومان در نمونه صفر کیلومتر را دارا بوده و شامل چندین مدل مختلف می‌شوند. حال اگر این خودروها که شامل 8 مدل هستند از چرخه تولید و عرضه به‌صورت صفرکیلومتر در بازار داخلی کشور حذف شوند، شاید خریدارانی که از درآمد کمی برخوردار هستند و توان خرید خودروهای گران‌تر را ندارند دیگر برای همیشه نتوانند خودروی مورد نظر خود را به‌صورت صفرکیلومتر تهیه کنند.

حال در بخش دوم این بررسی، به‌معرفی 8 خودروی ارزان قیمت و زیر 33 میلیون تومان در بازار داخلی کشور می‌پردازیم.

1-پراید 131 SE و SE 111

ارزان‌ترین خودروی صفرکیلومتر در بازار داخلی کشور بی شک پراید است. این خودرو به‌گفته مسئولان سایپا و سازمان استاندارد کشور تا پایان سال 97 به‌طور کامل از خط تولید خارج خواهد شد در واقع خانواده پراید برای همیشه خط تولید سایپا را ترک خواهند کرد. در حال حاضر پراید 131 در بازار قیمتی برابر با 21 میلیون و 600 هزار تومان در رنگ سفید و 21 میلیون و 900 هزار تومان در سایر رنگ‌ها را دارا بوده و پراید 111 در بازار  قیمتی برابر با 23 میلیون در رنگ سفید و 23 میلیون و 300 هزار تومان در سایر رنگ‌ها را دارد.

 

2-تیبا SX صندوق‌دار و تیبای هاچبک

یکی دیگر از محصولات ارزان قیمت در بازار داخلی کشور تیبا SX ساخت شرکت سایپا است. این خودرو در واقع در اولین سال حضور قرار بود جایگزین پراید شود اما به توفیق چندانی دست پیدا نکرد. در حال حاضر تیبا قیمتی برابر با 26 میلیون و 100 هزار تومان را در رنگ سفید و 26 میلیون و 300 هزار تومان را در سایر رنگ‌ها در نمونه صفرکیلومتر دارا است. تیبا ۲ نیز قیمتی برابر با 28 میلیون در رنگ سفید و 28 میلیون و 400 هزار تومان در سایر رنگ‌ها را دارا است.

 

3- ساینا دنده‌ای

از دیگر محصولات گروه خودروسازی سایپا که در لیست خودروهای ارزان قیمت بازار قرار دارد، ساینا دنده‌ای است. این خودرو یکی از جدیدترین محصولات این شرکت خودروسازی بوده و با استقبال خوبی در زمینه فروش نیز برخوردار شده است. قیمت فعلی ساینا دنده‌ای در بازار خودرویی کشور برابر با 29 میلیون در رنگ سفید و 29 میلیون 500 هزار تومان در سایر رنگ‌ها است.

4-پژو 405 GLX

یکی دیگر از محصولات ارزان قیمت بازار پژو 405 GLX بوده که توسط شرکت ایران خودرو ساخته و عرضه می‌شود. این خودرو از فروش نسبتا بالایی برخوردار بوده و قیمت آن در حال حاضر برابر با 29 میلیون و 700 هزار تومان در رنگ نقره‌ای و 30 میلیون و 100 هزار تومان در سایر رنگ‌ها است. لازم به ذکر است نمونه SLX این خودرو که از موتورTU5 بهره می‌برد قیمتی در حدود 31 میلیون و300 هزار تومان را دارا است.

5-سمند LX و EF7

از دیگر محصولات ایران خودرو که در این لیست جای گرفته است، سمند LX نام دارد. می‌توان گفت سمند LX یکی از سه محصول پرفروش ایران خودرو در سراسر کشور بوده و تقاضای زیادی برای این خودرو وجود دارد. قیمت این محصول پرفروش در بازار خودرویی کشور در حال حاضر برابر با 31 میلیون و 400 هزار تومان در رنگ سفید و 31 میلیون و 800 هزار تومان در سایر رنگ‌ها به انتخاب مشتری، است. همچنین سمند EF7 نیز که با موتور ملی عرضه می‌شود قیمتی برابر با 32 میلیون تومان و در نمونه مالتی پلکس برابر با 32 میلیون و 300 هزار تومان دارد.

 

 

2 دیدگاه
  1. Rasol می گوید

    شما باور نکن…

  2. ay oglan می گوید

    شتر بیند در خواب پنبه دانه …..
    حاجی کو تا ۹۷بعد تمدید میکنن تا ۹۸و الی ماشالاه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.