مکمل بنزین
اخبار روز خودروخبرداخلی

بیشترین خودروهای وارد شده به کشور دارای چه میزان حجم موتوری هستند؟

اگر نگاهی به‌میزان واردات خودرو در کشور بی‌اندازیم، متوجه خواهیم شد که حجم موتور تاثیر به‌سزایی در ورود اتومبیل‌ها به بازارداخلی ایران را دارا است. از این رو قصد داریم تا با بررسی دقیق‌تر این موضوع و رجوع به آمارهای استخراج‌شده از سوی انجمن واردکنندگان خودرو، نقش حجم موتور بر واردات انواع خودروها را بررسی نماییم.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده خودروهایی با حجم موتور 1500 الی 2000 سی‌سی بیشترین میزان واردات به‌گمرکات کشور را به‌خود اختصاص داده‌اند. بدین صورت طبق این گزارش۵۶ درصد از خودروهای وارداتی با حجم موتوری برابر با 1500 الی 2000 سی‌سی در هشت ماه نخست سال جاری وارد کشور شده‌اند که اغلب خودروهایی خانوادگی و سدان را در رده خودروهای اقتصادی و متوسط و در بعضی اوقات لوکس را تشکیل می‌دهند.

 

 

 

همچنین در سایر حجم‌ها نیز 34 درصد از خودروها با حجم موتوری برابر 2000 الی 2500 سی‌سی موفق به‌حضور در خاک ایران شده‌اند و شامل انواع خودروها می‌شوند که مهم‌ترین آن‌ها کراس اوورها هستند. سرانجام در آخرین رده، خودروهایی با حجم موتوری برابر با 1000 الی 1500 سی‌سی قرار دارند که تنها ۹ درصد  از خودروهای وارد شده به کشور را شامل شده که در اغلب اوقات مدل‌هایی کم مصرف و اقتصادی هستند.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا