مکمل بنزین
تماشاخانه

پورشه Mission E، رقیب جدید تسلا! (ویدئوی اختصاصی)

در دهه اخیر کارخانه آمریکایی تسلا حرف اول را در تولید خودروهای برقی می‌زند و توانسته حدود ۹۰ درصد از بازار خودروهای سبز و برقی را به خود اختصاص دهد ولی این بدان معنا نیست که دیگر خودروسازان مشهور در جهان به دنبال بدست آوردن سهمی از این بازار نباشند. در سال ۲۰۱۵ میلادی، مدل مفهومی پورشه Mission E در نمایشگاه خودرو فرانکفورت معرفی شد و توجه بسیاری از کارشناسان و علاقه‌مندان خودرو را به سوی خود جلب کند.

این خودروی مفهومی مجهز به پیشرانه تمام برقی ساخت پورشه خواهد بود که با قدرت ۶۰۰ اسب بخاری تا سال ۲۰۱۹ وارد خط تولید و بازار جهانی می‌شود. مهندسان پورشه اعلام کرده‌اند، بعد از ورود این خودرو به بازار، سالانه ۱۵ هزار الی ۲۰ هزار دستگاه خودروی برقی پورشه Mission E تولید خواهد شد. پلتفرم این خودروی مفهومی کاملا جدید است و می‌تواند با پیشرانه قدرتمندش تنها در ۳.۵ ثانیه شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ برساند و همچنین در ۱۲ ثانیه شتاب خود را از ۰ به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت این خودروی برقی اسپرت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود و می‌تواند با یک بار شارژ کامل ۵۰۰ کیلومتر را بپیماید.

قیمت این خودروی برقی تقریبا برابر با قیمت خودروهای پانامرا هست که حدود ۸۰ الی ۹۰ هزار دلار تعیین شده و نسبت به خودروهای برقی تسلا مدل S P100D که از ۷۵ هزار دلار شروع قیمت دارد، بسیار پایین‌تر است. البته به غیر از پورشه، دیگر خودروسازان مطرح مانند بی‌ام‌و، مرسدس، آئودی، تویوتا و … نیز به دنبال تولید خودروهای برقی لوکس و اسپرت هستند که این خبرها حاکی از انتخاب هر چه بیشتر مشتریان خودروهای برقی در دهه آینده میلادی است. در نهایت باید در چندین سال آینده شاهد رقابت خودروسازان مطرح در تولید هر چه بیشتر مدل‌های باکیفیت خودروهای برقی باشیم.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا خودروی مفهومی پورشه Mission E را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم!

 

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا