مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هابرترین‌ها

بهترین خودروهای خارجی کمتر از ۱۶۰ میلیون تومان جهت واردات به کشور!

متاسفانه اوضاع عرضه خودرو در کشور ما اصلا به سود مصرف‌کنندگان نیست و افراد قدرتمند در عرضه به‌راحتی با قیمت نجومی اقدام به‌فروش خودروهای خود می‌کنند. در چند مدت اخیر قیمت خودروهای خارجی به‌شدت افزایش پیدا کرده است و محصولات داخلی نیز رشد قیمت زیادی را تجربه نموده‌اند. علاوه بر این محصولات چینی نه‌چندان مطمئن با قیمت بالا عرضه می‌شوند به‌طوری که تقریبا قیمت شاسی‌بلندهای چینی در حال رشد و عبور از خط ۱۰۰ میلیون تومان است. اما در خارج ایران شرایط فرق دارد و در بسیاری از کشورها تعرفه واردات چند صد درصدی وجود ندارد و تولید کنندگان نیز معمولا با نرخ سود تک رقمی محصولات خود را عرضه می‌کنند در حالی که همان خودرو در زمان ورود و عرضه به ایران تعرفه واردات بیش از ۱۵۰ درصد را به‌خود اختصاص می‌دهد.

چنین هزینه‌هایی باعث رشد قیمت در کشور ما می‌شوند و این یعنی عدم رعایت عدالت و حقوق مصرف‌کننده. امروز به سراغ خودروهایی رفتیم که در خارج از ایران کمتر از ۴۰ هزار دلار قیمت دارند و برخی از آنها مناسب واردات به‌کشور هستند.

البته قیمت این خودروها با احتساب دلار ۴۰۰۰ تومانی، در خارج از ایران کمتر از ۱۶۰ میلیون تومان خواهد بود. با چرخان همراه شوید…

مرسدس بنز GLA250 و GLA250 4Matic

قیمت: ۳۲ الی ۳۴ هزار دلار

یک‌ کراس‌اوور لوکس و بدرد بخور با قیمت مناسب که ارزش خرید بسیار بالایی دارد. قیمت این خودروی زیبا با 32،225 دلار آغاز می‌شود و نسخه ۴ چرخ متحرک آن نیز 34،225 دلار قیمت دارد. مرسدس طیف وسیعی از تجهیزات سفارشی را برای این خودرو در نظر گرفته است اما خودرو به‌تنهایی آپشن‌های فوق‌العاده خوبی را بطور استاندارد در خود دارد. برخی از آپشن‌های اضافی این خودرو عبارتند از سیستم ناوبری، سیستم صوتی Harman Kardon، دوربین عقب و جلو، گرم صندلی‌ها و …. که می‌توانند یک خودروی رویایی را برای شما فراهم کنند. این خودروی باشکوه، جسور، زیبا و پرقدرت، بسیار ارزشمند است.

آئودی Q3

قیمت: 34،625 دلار (36،725 دلار با سیستم AWD)

در این خودرو دقیقا همان فرمولی بکارگرفته شده که در سدان A3 استفاده شده است. Q3 زیبا در چند سطح تجهیزات عرضه شده که با پرداخت 34،625 دلار برای Q3 پریمیوم پلاس، تجهیزاتی از قبیل چراغ های HID با نوارهای LED، یک سقف پانورامیک شیشه‌ای، تزئینات داخلی چرم، صندلی‌های جلو برقی و سیستم ورود بدون کلید را بدست خواهید آورد.

بی‌ام‌و X1

قیمت: ۳۲ الی ۳۳.۹۹۰ دلار

نسل فعلی این خودرو یکی از ارزان‌ترین شاسی‌بلندهای موجود در آلمان است. برای مدل  X1 sDrive28i  باید 32،195 دلار و برای X1 xDrive28i باید 33،995 دلارهزینه کنید و این یک معامله خوب دوطرفه با بی‌ام‌و است. حتی زمانی که تمام تجهیزات اضافی این خودرو را سفارش دهید باز هم قیمتی کمتر از ۴۰ هزار دلار خواهد داشت.

لندروور دیسکاوری اسپورت

قیمت: ۳۸ هزار دلار

زمانی که خبرهایی در ارتباط با واردات این خودرو در ایران منتشر شد بسیاری از کارشناسان و علاقه‌مندان خودرو، لبخند شوق زدند اما افسوس که این خبر به واقعیت تبدیل نشد و جز چند دستگاه برای افراد خاص، از واردات این خودروها جلوگیری شد. اگر چه شروع قیمت دیسکاوری با قیمت بالایی است اما نسخه استاندارد نیز به همان مقدار تجهیزات بیشتر نسبت به رقبا دارد. یک سیستم رانندگی تمام چرخ متحرکی نرم و سبک، صفحه نمایش لمسی 8 اینچی، نمایشگر 5 اینچ TFT برای راننده، اتصال بلوتوث، دوربین عقب با سنسور پارک عقب، چهار پورت USB، چرخ های آلیاژی 18 اینچی و سیستم کنترل هوا دو نقطه از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو بشمار می‌روند.دیسکاوری با پیشرانه ۲.۰ لیتری توربو یک گزینه عالی برای ایران است.

لکسوس NX 200t

قیمت: ۳۵.۴۰۰ الی ۳۶.۸۰۰ هزار دلار

این خودرو در کشور ما موجود است و طرفداران زیادی را به‌خود جلب کرده اما افزایش قیمت‌ها به این خودو نیز نفوذ داشته و باعث شده به قیمتی بیش از  ۴۰۰ میلیون تومان برسد. این یعنی خودرویی که در جهان کمتر از ۱۶۰ میلیون تومان قیمت دارد، در کشور ما با چند برابر قیمت فروخته می‌شود. لکسوس NX 200t در بسیاری از تست‌ها موفق حاضر شده و یک خودروی بسیار خوب از سوی لکسوس محسوب می‌شود. لکسوس برای این مدل گزینه‌های سفارشی زیادی را در نظر گرفته است و با وجود همه آنها و سیستم AWD باز هم قیمت این خودرو کمتر از ۴۰ هزار دلار ست.

لینکلن MKC

قیمت: ۳۳.۹۹۵ الی ۳۶.۴۹۰ هزار دلار

اگر چه در حال حاضر امکان واردات این خودرو به کشور وجود ندارد اما این دلیل نمی‌شود که ما با این خودرو آشنا نشویم. لینکلن بیشتر باعنوان سازنده خودروهای شاسی‌بلند لوکس شناخته می‌شود و مشاهده می‌کنید که قیمت برخی از محصولات این کمپانی، کمتر از ۴۰ هزار دلار است. با پرداخت 33،995 دلار برای مدل پایه و دیقرانسیل جلو و  با موتور 2.0 لیتری توربو چهار سیلندر و 36،490 دلار برای مدل تمام چرخ متحرک، شما یک محصول عالی را در خارج از ایران بدست خواهید آورد. MKC دارای تعداد بسیار خوبی از تجهیزات استاندارداست که از جمله آنها می‌توان به صفحه نمایش لمسی  8 اینچی infotainment، سنسور پارک عقب، یک دوربین دید عقب و صندلی‌های چرم اشاره کرد. در بین پیشرانه‌های این خودرو موتور ۲.۰ لیتری نیز به چشم می‌خورد که با قانون واردات خودروی ایران همخوانی دارد.

جی‍پ رنگید

قیمت: 18.990 هزار دلار

جای خالی جیپ در کشور ما اساسی حس می‌شود و نمی‌دانیم می‌توان امید داشت که روزی شاهد حضور این برند در کشور باشیم و یا خیر ولی بدون شک، برخی از محصولات این برند با قیمت مناسب خود می‌توانند در بازار ایران جایگاه خوبی داشته باشند. جیپ رنگید با قیمت بسیار مناسب عرضه شده است. قیمت این محصول از 18،990 دلار آغاز و به 26،990 دلار ختم می‌شود و ارزان‌ترین خودروی جیپ نیز شناخته می‌شود. طراحی این خودرو جزء ۱۰ محصول برتر سال ۲۰۱۵ بوده است و از این رو می‌توان آن را یک خودروی ارزان زیبا دانست. رنگید با حجم موتور ۱.۴ لیتری خود می‌تواند گزینه خوبی برای حضور در ایران باشد تا آفرود سواران لذت سواری با آن را لمس کنند.

نیسان مورانو

قیمت: ۳۰.۴۴۵ الی ۳۲.۰۴۵ هزار دلار

جای شکر وجود دارد که نمایندگی نیسان در ایران فعالیت خود را آغاز نموده است و توانسته نظر مشتریان فراوانی را به‌خود جلب کند. مورانو، طراحی بیرونی جسورانه و تهاجمی دارد که می‌تواند با رنگ‌های زیبا ادغام شود و یک شاسی‌بلند لوکس و زیبا را ارائه کند. این خودرو با تجهیزات استاندارد خوبی عرضه شده است. سفارش این خودرو با سیستم چهارچرخ متحرک نیز باعث نمی‌شود قیمتی بیش از ۴۰ هزار دلار داشته باشد. در حال حاضر امکان عرضه این خودرو در ایران وجود ندارد چرا که حجم موتوری بیش از ۲۵۰۰ سی‌سی دارد.

مزدا CX-3

قیمت: 20،840 هزار دلار

این خودرو از حجم موتور مناسبی برای عرضه در ایران بهره می‌برد و هنوز علت عدم حضور مزدا در ایران برای ما مشخص نیست اما شاسی‌بلند‌های سایز متوسط این شرکت گزینه‌های عالی و خوب برای بازار ایران محسوب می‌شوند. جدیدترین و کوچکترین محصول قد بلند مزدا، یک نمونه خوب از یک وسیله نقلیه است با موتور ۲.۰ لیتری خود می‌تواند عملکرد خوبی را از خود نشان دهد. مزدا در محصولات خود بهترین امکانات را با کمترین قیمت عرضه می‌کند و دلیل محبوبیت این برند نیز می‌تواند همین رعایت حق مصرف کننده باشد.

مزدا CX-5

قیمت: 22،675 هزار دلار

یک شاسی‌بلند با ابعاد بزرگتر نسبت به CX3 که می‌تواند با موتورهای ۲.۰ و ۲.۵ لیتری خود گزینه جذاب و خوبی برای بازار ایران باشد. قیمت این مدل با تجهیزات استاندارد بسیار مناسب است و همین باعث می‌شود یکی از بهترین گزینه‌ها برای بازار ایران باشد البته در نمایشگاه خودروی شهر آفتاب صحبت‌هایی از همکاری مجدد بهمن خودرو و مزدا مطرح شد که فعلا در حد حرف و حدیث است.

گزینه‌های بسیار عالی زیادی را در تمام جهان می‌توان یافت که قیمتی کمتر از ۴۰ هزار دلار دارند اما موانع زیادی برای حضور آنها در ایران وجود دارد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. اصلی ترین نکته تو این لیست رعایت نشده. اینکه خودروها نباید مونتاژ آمریکا باشن. بنابراین 80 درصد این لیست بی خود و پوچ و بی فایده هستش و فاقد ارزش. متاسفم براتون

    1. سلام. دوست عزیز، در این لیست فقط ۲ خودرو در این لیست آمریکایی محسوب میشن که اگه کمی دقت کنید و مقاله رو درست مطالعه کنید به آن پی خواهید برد. متاسفانه این در جامعه همه‌گیر شده که با کمترین اطلاعات سعی داریم خودمون رو مرجع علم بدونیم. اگر کمی در مطالعه متن دقت داشتید، حتما بخشی که به مشکل واردات خودروهای آمریکایی اشاره شده بود را مطالعه می‌کردید. انشالله موفق باشی

      1. سلام
        ولی ایشان درست می گویند cx3 nx و x1 از مبدا و سایت های امریکایی این خودرو سازان وارد می شد پس حرفشان درسته سایت های اروپایی مثلا بیمر هم سفارش امارات را قبول نمی کنند پس عملا نمی توانند وارد ایران شوند (با قوانین …. الان کشور !)

  2. ماشینی مثل اون مدل بنز بیاد ایران ،حدود یه میلیارد قیمت میزارن روش،
    بدبخت به خودمون

  3. خدا از مافیای خودرو درایران نگذره که به بهانه حمایت از خودروی داخلی مردم رو از داشتن خودرو خوب وایمن تحریم میکنند.

  4. دلار تا 5 سال پیش 1000 تومان بود
    و اگر واردات هم ازاد بود
    همه مردم از خوردوی با کیفیت و خوب لذت میبردند
    و آنموقعه کسی که خودرو خوب سوار بشود فرهنگ رانندگی آن هم عوض میشود
    بعد از آن فرهنگ شخصیتی اش
    بعد از جهره شهر زیبا میشد شما فکر کن به جای این همه پراید خودرو 20 هزار دلاری بی ام و بود ..
    همه چی عوض میشد …
    حیف .. جوانیمان رفت پای این مافیای خودرو … در خسرت داشتن یه خودروی خوب و ایمن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا