مکمل بنزین
اخبار روز خودروخبرداخلی

سایپا به‌عنوان اولین شرکت تولید کننده خودرو در کشور، موفق به‌دریافت مجوز شماره گذاری در سال 97 شد!

همان‌گونه که در چند روز اخیر مشاهده شد، اخباری پیرامون توقف تولید 25 نوع از انواع خودروهای سبک و سنگین در رسانه‌های دیداری منتشر گردید که پیرامون همین موضوع، چندین مدل از تولیدات گروه صنعتی سایپا نیز جز خودروهای غیر استاندارد معرفی شدند. حال پس از گذشت سه روز از این خبر، طبق اعلامیه رسمی که از سوی خبرگزاری سایپا نیوز اعلام شده، محصولات گروه صنعتی سایپا در تمامی رده ها موفق به کسب استانداردهای لازم شده و مجوز شماره گذاری تا اول دی ماه سال 1397 را دریافت کرده‌اند!

اما به اعقاد کارشناسان، این خبر از سوی سایپا بسیار عجیب است زیرا چگونه امکان پذیر است که محصولی همچون هیوندای i10 که توسط گروه خودروسازی کرمان موتور تولید می‌شود و یکی از بروزترین خودروها در سطح کشور است، نتوانست مجوزهای لازم استاندارد ایران را کسب کند، اما محصولاتی همچون پراید و تیبا در کمال تعجب موفق به کسب تمامی استانداردها شده‌اند.

درهمین خصوص، معاون کیفیت گروه خودروسازی سایپا این‌گونه گفت که شرکت سایپا در حال حاضر، موفق به دریافت مجوز شماره‌گذاری مجدد محصولاتی تولیدی خود همچون کیا سراتو، چانگان ۳۵CS، ساینا دنده‌ای، تیبا صندوق دار، تیبا ۲، سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۱، سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۵۱ و آریو تا اول دی ۱۳۹۷ براساس رعایت تمامی معیارهای سازمان ملی استاندارد ایران شده است.

همچنین این شخص در ادامه صحبت‌های خود این‌گونه گفت که که مشتریان محترم می‌توانند با خیال آسوده اقدام به خرید محصولات گروه خودسازی سایپا کنند و نگرانی درباره عدم شماره‌گذاری محصولات تولیدی این شرکت تا دی ماه سال آینده وجود نخواهد داشت.

در پایان داریوش گل محمدی (معاون کیفیت گروه خودروسازی سایپا) در رابطه با شیوه اخذ و طی کردن مراحل گواهی استاندارد نیز این‌گونه توضیح داد که مصوبه COP یا همان لزوم پایش تطابق تولید خودروهای تولید داخل توسط هیئت وزیران در سال 1390 به تایید نهایی رسیده است و تمامی شرکت‌های خودروساز مستلزم به رعایت آن هستند و طبق این مصوبه هر گروه خودروساز از سال 1392 تا به امروز، هرساله می‌بایست نتایج  و بررسی‌ مجموعه‌ای از استانداردها و آزمون‌های COP را تهیه سازد و تحویل مراکز مربوط به این بخش دهد تا پس از تایید نهایی و بررسی‌های لازم، مجوز تمدید شماره‌گذاری خودروهای تولیدی برای سال بعد صادر گردد. این شخص در رابطه با اخذ استانداردها توسط گروه خودروسازی سایپا نیز این‌گونه پاسخ داد که در سال جاری ۱۰۷ آزمون بر روی انواع محصولات این گروه خودروسازی انجام شد که نتیجه آن‌ها منجر به دریافت مجوز شماره‌گذاری مجدد خودروهای تولید شده توسط این شرکت شد.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا