مکمل بنزین
اخبار روز خودروخبرداخلی

دریافت مجوز G.S.O از سوی ایران خودرو برای صادرات محصولات به کشورهای حوزه خلیج فارس!

شاید کمی عنوان این خبر عجیب باشد، اما واقعیت دارد. طی اخباری که پیرامون این موضوع منتشر گردید، گروه صنعتی ایران خودرو موفق به دریافت مجوز بین المللی GSO شده است. لازم به یاداوریست که گواهی مذکور در کشورهای حوزه خلیج فارسی و برخی دیگر از کشورهای آسیا مرکزی بسیار معتبر بوده و به‌عنوان شناسنامه خودرو در این بخش شناخته می‌شود و گروه صنعتی ایران خودرو این مجوز را که ترکیبی از برخی استانداردهای اروپایی و آمریکایی بوده را به‌عنوان اولین شرکت خودروساز ایرانی در حوزه خودرو و قطعه سازی کسب نموده است.

در رابطه با همین موضوع، گروه صنعتی ایران خودرو مجوز مذکور را برای دو محصول ملی خود همچون دناپلاس و رانا کسب کرده و برنامه صادرات این محصولات را به کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیا مرکزی در برنامه آینده خود گنجانده است.

حال شاید سوالی در این رابطه شکل گیرد که این مجوز چیست و چگونه اخذ می‌شود؟ در پاسخ به این سوال این‌گونه باید گفت که برای دریافت همچین مجوزی از سازمان GSO، می‌بایست طی فرایندی سخت از استانداردهای سختگیرانه‌ای عبور کرد که در کنار آن تست‌هایی همچون استحكام بدنه،‌ تست‌های دینامیكی و تست‌های برخوردی بر روی خودرو انجام می‌شود كه گروه صنعتی ایران خودرو در تمامی بخش ها توانست عملکرد خوبی را با دو محصول دنا پلاس و رانا به نمایش گذارد و موجب رضایت ‌مندی ناظران و کارشناسان سازمان مربوطه شود.

حال با انتشار این خبر در رسانه‌های داخلی، می‌بایست این‌گونه نتیجه گرفت که گروه صنعتی ایران خودرو در این سال‌ها همواره پیشرفت خود را ادامه داده و با توجه به کسب این مجوز مهم و بین المللی برای صادرات محصولات به کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیا مرکزی، می‌توان امیدوار به‌ساخت محصولاتی باکیفیت‌تر و بهتر توسط این گروه خودروسازی امیدوار بود.

 

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا