مکمل بنزین
گوناگونخبر

آیا خودروی جدید الکتریکی شرکتBMW،با نامi9 عرضه خواهد شد؟

همان‌طور که از قبل در رسانه‌ها مشخص شد، شرکت BMW برنامه‌ریزی جدیدی را برای تولید خودروی تمام خودروان خود که درواقع طرح مفهومی جدید این شرکت محسوب می‌شود را در سال 2021 کرده است. این خودرو که عنوان مدل i این شرکت را یدک می‌کشد جزء مدل‌های تمام الکتریکی این شرکت محسوب می‌شود. اما آنچه به‌عنوان یک خودروی نهایی تحویل مشتری خواهد شد هنوز هم به‌عنوان یک راز از سوی BMW نگه‌داری می‌شود.

همچنین این هفته، این شرکت اعلام کرد که بیش از 100,000 خودروی تمام الکتریکی را در سال 2017 به سرتاسر دنیا عرضه کرده و تحویل مشتریان داده است. همچنین این شرکت حقوق خود برای نام‌گذاری خودروهای سری i از i1 تا i9 و همچنین از ix1 تا ix9 را حفظ خواهد کرد. شرکت bmw اعلام کرده است که سری جدید i این شرکت به‌عنوان پرچم‌دار جدید فنّاوری برای این شرکت آلمانی ایفای نقش خواهد کرد.

به نظر می‌رسد که خودروی جدیدی که شرکت BMW حرف آن را می‌زند، قرار است بانام i9 و البته به‌عنوان پرچم‌دار جدید این شرکت پا به عرصه‌ی رقابت بگذارد. همچنین اگر قرار باشد که این پرچم‌دار به‌عنوان یک شاسی‌بلند عرضه شود باید نام ix9 را برای آن انتخاب کرد.

در حال حاضر خودرویی که بتوان آن را به‌عنوان پرچم‌دار این شرکت در سری i معرفی کرد قطعاً خودروی BMW i8 پلاگین-هیبرید اسپرتی است که هم ازلحاظ طراحی داخلی و خارجی و هم ازلحاظ قدرت و نوآوری حرفی برای گفتن داشته و دارد.

قطعاً خودروی جدید سری i بسیار پیشرفته‌تر بوده و همچنین با فنّاوری خودران خود می‌تواند مشتریان احتمالی زیادی را برای خود دست‌وپا کند. البته باید گفت که اگرچه این پرچم‌دار جدید از فن‌آوری خودران بهره خواهد برد اما در بعضی از موقعیت‌های احتمالی که هوش مصنوعی قادر به تشخیص و انتخاب درست موقعیت نیست، نیاز به دخالت راننده خواهد داشت.

همچنین طبق ادعای شرکت BMW، در مدل‌های سفارشی این خودروی جدید مشتری با امکاناتی در داخل خودرو روبرو خواهد شد که در هیچ‌یک از خودروهای قبلی سری i به چشم نمی‌خورد. درواقع می‌توان نام ابداعات جدید در کنار فن‌آوری‌های نوین را برای مدل‌های سفارشی این خودرو گذاشت. همچنین این BMW جدید قرار است با باتری‌های نسل پنجم این شرکت همراه شده که این باتری‌ها توانایی طی مسافت بیش از 400 مایل (640 کیلومتر) را به این خوش‌چهره آلمانی با یک‌بار شارژ می‌بخشند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا