مکمل بنزین
گوناگونخبر

تصورات کودکان از خودروهای آینده چه شکلی است؟

کودکان و تصوراتشان همیشه هم برای خودشان ایده آل و شدنی است و هم برای بزرگ‌ترها نقش یک سری تصورات خیالی را خواهد داشت که تنها مخصوص این سنین بوده و با بزرگ‌تر شدن آن‌ها این خیالات نیز ناپدید خواهند شد. اما به‌راستی این کودکان با ذهن‌های باز و بدون دغدغه خود چه تصوراتی از خودروهای آینده دارند؟ آن‌ها چه تصویری از خودروهایی که قرار است روزی خود آن‌ها سوار بر آن‌ها شوند خواهند داشت؟

طبق اعلام مقامات بریتانیا، قرار است سال 2040 سال سرنوشت سازی برای این پادشاهی متحده باشد. زیرا قرار است تولید و فروش کلیه خودروهای بنزینی و دیزل در آن سال به دلیل افزایش مقدار نیتروژن اکسید در هوا و آلوده کردن محیط‌زیست به‌کلی حذف شوند. این نقل‌وانتقال از خودروهای با سوخت فسیلی به الکتریکی و یا سوخت‌های احتمالی دیگر، به‌کلی تصورات ما از خودروها را تغییر خواهد داد.

به‌راستی هیچ‌کس نمی‌داند که قرار است خودروهای چند سال دیگر چه شکلی بوده و با چه نوآوری‌هایی همراه خواهند شد. بسیاری از مردم خودروهایی را تصور می‌کنند که بدون نیاز به راننده حرکت می‌کنند درحالی‌که خیلی‌ها تصور خودروهای پرنده را برای آینده در ذهن خود می‌پرورانند. بااینکه این صنعت خودروسازی و رقابت بین شرکت‌های فن‌آوری و خودروسازی است که آینده این صنعت را مشخص خواهد کرد، اما جالب است نگاهی به تصورات و تخیلات کودکانی بپردازیم که آینده این صنعت بزرگ را در ذهن‌های کوچکشان تصور می‌کنند.

 

یک‌بار پابلو پیکاسو گفت: هر کودکی یک هنرمند است، تنها این مهم است که چگونه در طی رشد این کودکان این هنرمندی نیز حفظ می‌شود. ما مسلماً با این جمله پیکاسو مخالفتی نداریم زیرا این تخیلات کودکانه حقیقتاً بسیار دلپذیرتر و جذاب‌تر از عرضه‌ کراس اوور ها و سدان های سنتی شده است که هرروزه توسط خودروسازان عرضه می‌شوند.

نقاشی اول برای کودکی 11 ساله به نام لینا است. تصور او از یک خودرو، خودرویی است که بال داشته و می‌تواند پرواز کند، همچنین خودروی او در اگزوز خود توت‌فرنگی‌هایی دارد که علاوه بر بوی خوب می‌توانند تولید موسیقی هم بکنند. البته این خودرو با میوه‌ها و سبزیجاتی که روی آن به‌کاررفته به نظر بسیار دوستدار محیط‌زیست می‌رسد.

نقاشی بعدی برای لیام است. کودکی 9 ساله که خودروی خود را با باله‌های برای تبدیل‌شدن به یک قایق و یا یک بالگرد تصور کرده است. ایده‌ای که شرکت ولوو نیز در سر می‌پروراند.

همچنین در نقاشی‌های بعدی تخیلات بسیار زیبا و کودکانه این هنرمندان کوچک که هرکدام می‌تواند آینده احتمالی صنعت خودرو باشد را مشاهده می‌کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا