مکمل بنزین
گوناگونخبر

3 پیش بینی برای صنعت خودرو در سال 2018!

سال 2017 را می‌توان سال خوبی برای عرضه نوآوری‌ها چه از سوی شرکت‌های فناوری مانند گوگل و چه از سوی شرکت‌های مطرح و بزرگ دنیا برای عرضه خودروهای جدید باقابلیت‌ها و سیستم‌های مدرن دانست. خودروهای که هر چه سریع‌تر به سمت برقی شدن پیش رفته و در گوشه‌کنار این شرکت‌ها هم کم‌کم خودروهای خودران در حال باز کردن جایی برای خود هستند. اما طبق این پیش‌بینی‌ها، سال 2018 نسبت به 2017 رشد شتابان بیشتری برای تولید و عرضه خودروهای جدید با فن‌آوری‌ها و قوای محرکه جدید خواه بود.

طبق این پیش‌بینی‌ها، این تغییرات قبل از اینکه به نقطه اوج خود برسند سرعت خود را کاهش خواهند داد. بر اساس این ادعاها، خودروسازان و شرکت‌های فعال درزمینهٔ فناوری خودران تحقیقات گسترده‌تر و بیشتری را برای هر چه بالغ‌تر شدن این حوزه مهم از خودرو انجام خواهند داد. همچنین برنامه نویسان باید درزمینهٔ اینکه چگونه مردم قرار است خود را با این خودروها وفق دهند تحقیقات بسیار گسترده‌تری را انجام دهند.

خودروهایی که بدون راننده و تنها با استفاده از هوش مصنوعی خود خیابان‌های شهرها را به تصرف درخواهد آورد. خودروهایی که باید بین بد و بدتر و خوب و بهتر درزمینهٔ تصمیم‌گیری به حدی از رشد برسند که بتوانند در مواقع موردنیاز و ضروری تصمیمات مهمی را بگیرند.

البته که بحث در مورد خودروهای خودران بدون موتورهای الکتریکی بی‌فایده است. بر اساس این پیش‌بینی‌ها، در این سال نه‌تنها کشورهای اروپایی، ژاپن و ایالات‌متحده پیشگام این صنعت و فنّاوری خواهند بود بلکه کشور چین نیز به‌عنوان یک اقتصاد بزرگ و قدرتمند و همچنین کشوری که با سرعت در حال پیش روی درزمینهٔ ساخت و مونتاژ خودرو هست در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌تری را انجام خواهند داد.

درنهایت نیز پیش‌بینی‌هایی در رابطه با شرکت آمریکایی تسلا که توانسته پیوند بین خودروهای الکتریکی و خودران را به‌خوبی هرچه‌تمام‌تر رقم بزند. این شرکت در سال 2017 با معرفی چند خودروی جدید در کلاس‌های متفاوت و همچنین کامیون تمام برقی خودران خود توانسته سال طلایی را برای خود رقم بزند. طبق پیش‌بینی‌ها، باوجود معرفی این مدل‌های جدید از سوی تسلا و تخمین فروش 500,000 دستگاه Tesla Model S از سوی این شرکت، این پیش‌بینی‌ها رقم 48,000 عددی را برای این شرکت به‌واسطه فروش این مدل از خودرو تخمین زده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا