Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

بررسی هایما S5؛ کراس اووری جدید از چین!

 

از دیگر محصولات هایما که به‌تازگی پس از S7 وارد خط تولید ایران خودرو شده است، هایما S5 نام دارد. این خودرو برای اولین بار در اوایل سال جاری به مشتریان ایرانی توسط ایران خودرو معرفی گردید و در حال حاضر در سایت خراسان این شرکت در کنار S7 تولید می‌شود. لازم به ذکر است S5 توربو یک خودروی کراس اوور شهری بوده و از قدرت خوبی نیز بهره می‌برد. حال با این تفاسیر، در این مطلب به‌معرفی مختصر و کوتاه این خودرو می‌پردازیم و با نگاهی دقیق به‌موارد موجود، احتمال موفقیت این محصول جذاب را در بازار خودرویی ایران بررسی خواهیم کرد.

 

طراحی ظاهری و داخلی

پیرامون طراحی ظاهری این خودرو به‌طور کلی می‌توان گفت که هایما اس5 یک کراس اوور شهری با ظاهری اسپرت و نسبتا زیبا است. نمای جلویی این خودرو به‌صورت اسپرت و جواب پسند طراحی شده و چراغ‌های کشیده و زیبای این خودرو در دیدگاه ببینده خوشایند به نظر می‌رسد. همچنین دو پروژکتور بر روی سپر و دو پروژکتور یا همان مه شکن در زیر سپر نیز قرار گرفتنه‌اند تا هرچه بیشتر نمای جلویی این خودرو را زیباتر سازند. همچنین نباید از طراحی جلو پنجره این مدل چشم پشوی کرد، زیرا طراحی این بخش بسیار به خودروهای آمریکایی همچون دوج RAM شبیه بوده و لوگوی هایما نیز در مرکز آن قرار گرفته است.

 در بخش نمای جانبی، این خودرو از یک طراحی همگام به قسمت جلو و عقب سود می‌برد که از موارد مهم در طراحی این بخش می‌توان به‌مواردی همچون خطوط ایجاد شده بر روی درب‌ها و محافظ پلاستیکی زیر درب اشاره کرد که بر روی آن خطی نقره‌ای زنگ نیز ایجاد شده است. سرانجام به بخش انتهایی و عقب خودرو می‌رسیم، در این قسمت نیز همانند بخش جلوی خودرو، طراحی چراغ‌ها همچنان کشیده و به‌صورت اسپرت است و طراحی درب عقب و خطوط ایجاد شده بر روی آن که با حجم دهی خاصی انجام شده است نیز از دیگر نکات جالب در این بخش می‌تواند عنوان شود.

 

 

 

پیرامون نمای داخلی این خودرو نیز می‌توان به‌طور کلی این‌گونه گفت که طراحان این شرکت چینی به دنبال جذب اکثر سلیقه‌ها در کابین این خودرو بوده‌ و طراحی این بخش را کمی محافظه کار تر انجام داده‌اند. جنس متریال استفاده شده در اتاق داخلی این خودرو مناسب ارزیابی می‌شود و نمای داخلی از ترکیب دو رنگ ایجاد شده است. همچنین طراحی فرمان این مدل به اعتقاد منتقدین جذاب به‌نظر می‌رسد و ادوات قرار گرفته بر روی داشبورد مرکزی این خودرو به‌نحوی طراحی شده‌اند که یادآور لوگو هایما در دیدگاه راننده و سرنشینان باشند.

پیشرانه و عملکرد

هایما اس5 از دو پیشرانه متفاوت بهره می‌برد که در نوع اول این خودرو از یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر و تنفس طبیعی بهره می‌برد که قادر به‌تولید قدرتی برابر با 122 اسب بخار است، اما این مدل برای بازار داخلی ایران انتخاب نشده است. اما در نوع دوم که ایران خودرو آن را برای بازار داخلی ایران مناسب دیده و تولید آن را در سایت خراسان خود آغاز کرده است، یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر مجهز به سیستم افزایش توان یا همان توربوشارژ با قدرتی برابر با 161 اسب بخار و حداکثر گشتاوری برابر با 223 نیوتن متر تعبیه شده است.

هایما اس5 در مدل توربو خود از یک گیربکس CVT بهره می‌برد که تمامی قدرت تولیدی را به‌محور جلو انتقال می‌دهد که در واقع می‌توان گفت این خودرو FWD است. شتاب رسمی هایما اس5 توربو در حال حاضر به‌صورت دقیق اعلام نشده اما تخمین زده می‌شود شتاب این خودرو از صفر مطلق تا صدکیلومتر برساعت حدودا زمانی برابر با 9.5 الی 10.4 ثانیه خواهد بود. همچنین مصرف سوخت هایما اس5 در نمودار سیکل ترکیبی برابر با 8 لیتر بر هر صدکیلومتر بوده و از استاندارد آلایندگی یورو5 سود می‌برد.

امکانات رفاهی و ایمنی

از جمله موارد رفاهی هایما اس5 می‌توان به مواردی همچون سانروف، کروزکنترل، استارت دکمه‌ای، صفحه نمایش لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، مانیتور، تودوزی چرم، کامپیوتر سفر، سیستم تهویه اتوماتیک، آینه‌های تاشو برقی، صندلی برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور پارک، بلوتوث و .. اشاره کرد. همچنین در بخش ایمنی نیز هایما اس5 موفق ظاهر شده و با دریافت 5 ستاره ایمنی از مرکز تست تصادفات و سوانح جاده‌ای در چین، یک خودروی ایمن در این رنج محسوب می‌شود.

از مشخصات ایمنی این خودرو می‌توان به مواردی همچون شش کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESP، ترمز ضد قفل ABS، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSA، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل کشش TCS، ایزوفیکس، قفل کودک درب های عقب و قطع خودکار سوخت هنگام تصادف و باز شدن خودکار قفل درب‌ها اشاره کرد.

 

 

 

قیمت و زمان عرضه

شاید مهم ترین مسئله پیرامون هایما اس5 قیمت و زمان عرضه آن باشد. در رابطه با این مسئله می‌بایست گفت که ایران خودرو به عنوان شریک تجاری و نماینده رسمی هایما در ایران وظیفه مونتاژ و عرضه این خودرو به بازار داخلی کشور و تامین قطعات و گارانتی آن را بر عهده دارد . قیمت اعلامی این شرکت برای خودروی مذکور در حال حاضر به صورت کاملا نهایی و قطعی مشخص نشده و تا زمان عرضه به صورت انبوه به بازار خودرویی کشور نمیتوان به طور دقیق قیمت این محصول را حدس زد، اما با توجه به گفته مدیران ارشد گروه صنعتی ایران خودرو، قیمت هایما اس5 توربو در محدوده 75 الی 90 میلیون تومان خواهد بود.

در پایان لازم به ذکر است، هایما اس5 توربو یک خودروی نسبتا امروزی بوده که از کیفیت ساخت و امکانات رفاهی و ایمنی خوبی نیز بهره می‌برد و با توجه به مونتاژ آن توسط ایران خودرو، می‌بایست منتظر ماند و دید که آیا این خودرو در بازار خودرویی ایران می‌تواند به موفقیت خوبی دست پیدا کند یا خیر.

به سوپر گروه خودروی هایما S5 ملحق شوید

5 دیدگاه
  1. Kasra می گوید

    اگر کیفیتش مثل s7 باشه مفت گرونه کیفیت کابین ضعیف آپشنهای بی کیفیت

  2. عبدالرضا می گوید

    سلام.امروز قیمت نهایی این خودرو رو ۸۹۹۰۰۰۰۰اعلام کردنندیه چند دقیقه ای هنگ کردم وپناه بردم بخدا و…………

  3. کریم می گوید

    مفت گرونه ،،،، با دو سال تاخیر یه ماشین بهتر میشه خرید تا حد ۱۱۰ سراغ مزدا ۳ باید رفت یا سراتو اپشنال

  4. محسن می گوید

    بیشتر شبیه اسباب بازی بچه ها میمونه ، خوشگل ، بی کیفیت و یک بار مصرف ، فقط پولمو دور ریختم

  5. مسعود می گوید

    فوق العاده ماشین خوبیه، بی صدا، نرم وراحت، رانندگی لذت بخش وبدون خستگی، درپیچ ها واکنش خوبی داره، جمع وجوره عالیه ودریربالایی ها خوب عمل میکنه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.