مکمل بنزین
اخبار روز خودروخبرداخلی

پس از مدت‌ها، بالاخره دستور‌العمل واردات خودرو ابلاغ شد!

سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان، ابلاغیه نهایی در رابطه با تعرفه و دستور العمل خودروهای وارداتی اعلام گردید. لازم به ذکر است، طبق این مصوبه که توسط معاون اول رئیس جمهور به وزارت اقتصاد و صنعت ابلاغ شد، تعرفه واردات خودروهای خارجی افزایش یافت و واردات تنها با دو شرط ارزش گمرکی کمتر از 40 هزار دلار و حجم موتور زیر 2500 سی‌سی از این پس امکان پذیر خواهد بود.

در همین رابطه، میثم رضایی رئیس انجمن صنفی واردات کنندگان خودرو به کشور در این خصوص در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌های داخلی این‌گونه گفت: از این پس تعرفه خودروهایی با  حجم موتور 1000 تا 1500 سی‌سی که قبل از تصویب مصوبه جدید 40 درصد بود از حالا به 55 درصد افزایش یافت. در رابطه با خودروهایی با حجم موتوری برابر با 1501 تا 2000 سی‌سی که در تعرفه قبلی میزان عوارض آن‌ها 40 درصد تعیین شده بود، در مصوبه جدید شاهد عوارضی برابر با 75 درصد برای ورود به کشور را شاهد خواهند بود.

همچنین تعرفه واردات خودروهایی با حجم موتوری برابر با 2001 تا 2500 سی‌سی که در مصوبه قبلی برابر با 55 درصد بود، حال در مصوبه جدید به 95 درصد افزایش یافته است.

اما نکات قابل توجه در این ابلاغیه بدین صورت بوده که واردات خودروهایی با بیش از 2500 سی‌سی حجم موتور همچنان ممنوع بوده و واردات این‌گونه خودروها به عنوان کالای لوکس غیرقانونی خواهد بود و در شرط بعدی ذکر شده در این مصوبه، واردات خودروهایی با ارزش گمرکی بیش از 40 هزار دلار نیز شامل ممنوعیت بوده و اجازه ورود به کشور را نخواهند داشت. همچنین طبق این طرح، واردات و حقوق ورودی خودروهای سواری و دیزلی با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی توسط هیأت وزیران در جلسات بعدی تعیین و اعلام خواهد شد.

 

 

 

 

 

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. فقط ميتونم بگم براي خودمون متاسفم كه تو كشوري زندگي ميكينم كه تنها چيزي كه توش ارزش نداره جون مردمشه،چرخ دولت به هر طريقي هست بايد بچرخه.تعرفه ميبندن تا مردم مجبور به خريد اشغالهاشون بشن و باز تو پرايد ١١٠٠٠ نفر در سال بميرن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا