مکمل بنزین
گوناگونخبر

5 خودرویی که درسال 2017 هواداران زیادی برای ورودشان به آمریکا وجود داشت!

باوجوداینکه در کشورهای درحال‌توسعه و کمتر توسعه‌یافته‌ای مانند ایران و ده‌ها کشور دیگر مانند ایران که بازار داخلی آن‌ها اسف‌بار تر از چیزی است که فکر می‌کنیم، در کشور توسعه‌یافته و پیشرفته‌ای مانند آمریکا نیز بعضی از حسرت‌ها برای مردم درزمینهٔ خرید بعضی از خودروها وجود دارند.

حسرت‌هایی که به دلیل قوانین بسیار سخت‌گیرانه بازار آمریکا برای ایمنی و بحث آلایندگی خودروها اجازه ورود بعضی از خودروها به بازار ایالات‌متحده را نمی‌دهند. اما تمامی این قوانین نیز باعث این نمی‌شوند که بازار بزرگ و رقابتی آمریکا چیزی از کشورهای اروپایی کم داشته باشد.

در این مقاله قصد معرفی 5 خودروی جذاب و عالی راداریم که انتظار می‌رفت در سال 2017 وارد بازار آمریکا شوند.

اولین خودروی این لیست از کشور استرالیا می‌آید. خودرویی دیفرانسیل عقب ساخت شرکت GM آمریکا.HSV GTSR W1 اساساً یک نسخه‌ی خاص در کلاس خود محسوب می‌شود. خودرویی که با عنوان شورلت SS وارد آمریکا شد. البته عکس Chevy SS، که با موتور 415 اسب بخاری LS3 V8 وارد شد،GTSR W1 با یک موتور 635 اسب بخاری دارای سوپر شارژ LS9 V8 که درواقع موتور یک شورلت کوروت ZR1 بود گرفته‌شده است. علیرغم اینکه استرالیا، خودروی خاص دیگری مانند این را ارائه نمی‌دهد، بسیاری از مشتریان این خودرو منتظر ورود این سدان به آمریکا با موتور LS9 هستند.

 

HSV آخرین موردی بود که توسط شرکت GM در استرالیا متولد شد، اما مدل بعدی ما در این لیست، اولین خودروی عصر جدیدی از اسپرت ساز بریتانیایی TVR است. امسال، TVR اولین مدل تولیدی خود را در طی یک دهه معرفی کرد. خودرویی که نام Griffith را با خود یدک می‌کشد. نه‌تنها این خودرو ازلحاظ ظاهر منحصربه‌فرد خود شبیه TVR است، بلکه چهره‌ی تهاجمی و اسپرت خود را نیز به نمایش گذاشته است.Griffth توسط یک موتور 5 لیتری Cosworth V8 که توانایی تولید 485 اسب بخار قدرت را دارد همراهی می‌شود. قدرتی که توسط جعبه‌دنده دستی 6 سرعته خود به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

 

خودروی دیگری که طرفداران خاص خود در ایالات‌متحده را دارد خودرویی با جثه‌ی کوچک و جمع‌وجور است. هاچبک های پرطرفدار و جذاب، در حال بزرگ‌تر شدن و البته قوی‌تر شدن قوای محرکه خود هستند. در آمریکا، Fiesta ST یکی از آن آخرین خودروهایی بود که تجربه دلپذیری در رانندگی آن وجود داشت. اما این مدل بعد از سال 2018 دیگر وجود نخواهد داشت. مدل جدید دیگری بانام Fiesta ST در اروپا وجود دارد که فعلاً راهی آمریکا نشده است.Fiat 500 Abarth آخرین‌مدل هاچبک کوچکی است که آمریکاییان می‌توانند آن را خریداری کنند. موضوعی که کمی برای آن‌ها ناراحت‌کننده به نظر می‌آید.

انتخاب بعدی این لیست Volkswagon Polo GTI است.Golf GTI یک نمونه‌ی فوق‌العاده عالی از نوع هاچبک است. اما لحظه‌هایی نیز وجود دارند که هواداران آن منتظر ارائه یک مدل کوچک‌تر و چالاک‌تر آن از سوی شرکت فولکس‌واگن هستند. حتی یک مدل از این خودرو بانام Polo GTI Version که با موتور 2 لیتری 4 سیلندر و البته توربوشارژر خود که توانایی تولید 197 اسب بخار قدرت را دارد تولید می‌شود. اما New Polo هنوز نتوانسته راهی به‌سوی بازار ایالات‌متحده و طرفداران خاص خودش پیدا کند.

اما رسیدیم به پایان لیست و در پایان لیست نیز چیزی جز آخرین خودرو وجود ندارد. آخرین خودروی فهرستی که می‌تواند یک معرفی تازه برای برند رنو در بازار ایالات‌متحده باشد. آلفا رومئو با ورود 4C به بازار آمریکا اشتباه بزرگی کرد، مدلی که تقریباً چیز خاصی برای عرضه به مشتریان نسبت به برندهای دیگر ندارد.

درحالی‌که Alpine A110 نسبت به تولیدات دیگر زیرمجموعه شرکت فرانسوی، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این به معنای معرفی دوباره یک شرکت زیرمجموعه از شرکت‌های بزرگ فرانسوی مانند رنو است. Alpine A110 شبیه به 4C است، اما این خودروی خاص، در مقایسه با 4C، قابلیت‌های بیشتری برای استفاده مشتریان و همچنین فضای داخلی دل‌نشین‌تری نیز شبیه Porsche Cayman دارد.

هواداران این مدل نیز منتظر دیدن محصول مشترک همکاری نیسان-رنو در جاده‌های آمریکا هستند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا