مکمل بنزین
خبر

بهترین کانسپت‌های ۲۰۱۷ را بشناسید!

با پایان سال ۲۰۱۷ میلادی و آغاز سال نو، کارنامه یکساله خودروهای خارجی بررسی می‌شوند و سایت‌های مختلف اقدام به معرفی بهترین خودروهای سال از دیدگاه خودشان می‌کنند. سایت CarAdvice، در جدیدترین مطلب خود به گذشته بازگشته است و خودروهای کانسپ را بررسی نموده و ۵ نمونه از بهترین خودروهای کانسپت را معرفی کرده است. در این مطلب می‌توانید با ۵ کانسپت برتر جهان از دیدگاه نویسندگان این سایت استرالیایی آشنا شوید.

هوندا Urban EV

این کانسپت با ترکیب گذشته و آینده، یک خودروی زیبا را در برابر چشم مخاطبان قرار داده است. چند دلیل برای دوست داشتن این مدل وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به طراحی یکپارچه و عالی، موتور کم حجم الکتریکی ولی قدرتمند و رابط کاربری مناسب اشاره کرد. هوندا در اوربان با استفاده از سیستم مدیریت انرژی خود، این امکان را فراهم نموده تا دارندگان این خودروها بتوانند از منابع برق مختلف مانند خانه شخصی و ایستگاه‌های شارژ  و … بهره ببرند. همچنین امکان انتقال انرژی برق این خودرو به جایگاه‌ها و منابع برقی دیگر نیز وجود دارد. اوربان قرار است از سال ۲۰۱۹ در اروپا عرضه شود.

 سوبارو ویزیو پرفرمنس
با توجه به تمرکز شرکت ژاپنی بر روی رشد، جیمز وونگ نتوانست پیشنهاد طراحی این خودرو را رد کند و تمام نشانه های طراحی برجسته برای نسل بعدی نسل WRX نیز در این خودرو دیده می‌شود و احتمالا جانشین این خودرو نیز خواهد بود.طراحی خاص و عضلانی این خودرو، نمونه‌ای متفاوت از سدان‌های اسپرت را پدید آورده و سوبارو نیز از فناوری‌های جدیدی در آن بهره گرفته است. فناوری خودران و سیستم ایمنی خاص خودروهای سوبارو با نام آی‌سایت (EyeSight)، ویزیو پرفرمنس را بیش از بیش خاص کرده است.
بی‌ام‌و سری ۸

کانسپت بی ام و سری 8 در رویداد سالانه Concorso d’Eleganza Villa D’Este معرفی شد و همگان را متحیر کرد، چرا که یک خودروی خاص را مشاهده می‌کردند. یک طراحی انعطاف‌پذیر با زبان طراحی خاص بی‌ام‌و، باعث شده تا روح تازه‌ای در این خودرو دمیده شود. طراحی اسپرت با دماغه بلند را می‌توان عامل اصلی زیبایی این خودرو دانست.

آئودی الین

آئودی سال گذشته با یک نمونه خاص بسیاری را هیجان زده کرد. الین قابلیت رانندگی خودکار سطح 3 تا 60 کیلومتر در ساعت را دارد و قرار است با گسترش این فناوری، سرعت تا ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت افزایش یابد. این خودرو براحتی می‌تواند از سایر وسایل سبقت بگیرد و یا پارک خودکار در هر مکانی را انجام دهد.

مزدا کای

بدنه عضلانی الهام گرفته از مدل RX ویژن با زبان طراحی مخصوص مزدا باعث شده تا این خودرو یکی از زیباترین محصولات کانسپت سال باشد. کابین این خودرو بسیار زیبا معماری شده و از طراحی ساده و بدور از پیچیدگی بهره می‌برد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا