مکمل بنزین
تماشاخانه

معرفی 10 شاسی‌بلند برتر سال 2018 میلادی! (ویدئوی اختصاصی)

در دهه گذشته بازار خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اوور در سراسر جهان با استقبال خوب فروش روبرو شد تا آنجاییکه خودروسازان بزرگ و کوچک دنیا را مجبور به طراحی و ساخت مدل‌های بیشتر برای سلیقه‌های مختلف کرد. هر ساله مجله یوکار (YOUCAR) خودروهای برتر در هر تیپ را انتخاب و معرفی می کند. در این ویدئو ۱۰ شاسی بلندی باکیفیت که در سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه خواهند شد را معرفی خواهیم کرد.

۱. ولوو XC90

این شاسی‌بلند دارای مدل‌های مختلف با پیشرانه‌های متفاوت در بازار جهانی است ولی به طور متوسط قدرت خروجی آن ۴۰۰ اسب بخار تعیین شده و می‌تواند در ۵.۳ ثانیه شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ برساند و حداکثر سرعتی معادل ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. شروع قیمت این خودرو از ۴۶ هزار دلار در بازار است و با توجه به تجهیزات اضافی قیمت آن بالاتر نیز می‌رود.


۲. آلفا رومئو استیلیو

یکی از نقاط قوت این شاسی‌بلند جذاب پیشرانه‌ای با قدرت ۲۸۰ اسب بخار خروجی است و به علاوه شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن تنها در ۴.۵ ثانیه رخ می‌دهد و می‌تواند حداکثر سرعتی معادل ۲۳۵ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. پایه قیمت این خودرو از ۴۲ هزار دلار شروع می‌شود.


۳. بی‌ام‌و X6

قدرت موتور این شاسی‌بلند آلمانی حدود ۳۴۵ اسب بخار تعیین شده و قادر است تنها در ۵.۲ ثانیه شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ برساند و ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت حداکثر سرعت داشته باشد. قیمت این خودرو از ۶۲ هزار و ۷۰۰ دلار است.


۴. آئودی SQ7

قدرت موتور این خودروی شیک آلمانی ۴۰۵ اسب بخار است و می‌تواند در ۴.۷ ثانیه شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ برساند و حداکثر سرعتی معادل ۲۴۹ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. این خودروی آئودی سوخت کمی مصرف می‌کند؛ به علاوه قیمت پایه آن از ۹۰ هزار دلار شروع می‌شود.


۵. تسلا مدل X

این خودروی برقی معادل ۴۱۷ الی ۵۱۸ اسب بخار می‌تواند قدرت خروجی داشته باشد؛ به علاوه شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودروی سبز در ۳.۴ ثانیه رخ می‌دهد و در جاده‌ها حداکثر سرعتی برابر ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. قیمت پایه این خودرو از ۲۰۰ هزار دلار شروع می‌شود.


۶. مرسدس کلاس G

پیشرانه ۱۲ سیلندری این خودروی لوکس ۳۸۲ اسب بخار قدرت دارد و تنها در ۶ ثانیه می‌تواند شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ برساند و در جاده‌ها حداکثر سرعتی معادل ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت دارد. شروع قیمت این شاسی‌بلند مرسدس از ۱۲۴ هزار دلار تعیین شده است.


۷. بنتلی بنتایگا

این شاسی‌بلند لوکس انگلیسی ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد و می‌تواند تنها در ۴.۱ ثانیه شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ برساند و حداکثر سرعتی معادل ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. قیمت این خودروی لوکس از ۲۲۹ هزار دلار شروع می‌شود.


۸. پورشه کاین

برای چندین سال متوالی پورشه توانسته بازار خوبی برای فروش این شاسی‌بلند فراهم کند. قدرت خروجی این خودروی قدرتمند ۳۰۰ تا ۵۷۰ اسب بخار است و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن تنها در ۶ ثانیه رخ می‌دهد و می‌تواند حداکثر سرعتی معادل ۲۵۷ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. قیمت پایه این شاسی‌بلند از ۶۰ هزار و ۶۰۰ دلار شروع می‌شود.


۹. رنج روور

قدرت موتور این خودروی زیبا ۲۵۴ تا ۵۷۵ اسب بخار در نظر گرفته شده و می‌تواند در ۶.۶ ثانیه شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ برساند و در جاده‌ها حداکثر سرعتی معادل ۲۱۶ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. شروع قیمت این خودروی لوکس از ۸۷ هزار دلار تعیین شده است.


۱۰. لامبورگینی اوروس

این شاسی‌بلند ایتالیایی به عنوان یکی از سریع‌ترین شاسی‌بلند‌های موجود در جهان معرفی شده؛ قدرت خروجی این شاسی‌بلند معادل ۶۴۱ اسب بخار است و می‌تواند تنها در ۳.۶ ثانیه شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ برساند و نهایت سرعت معادل ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. قیمت پایه این خودروی زیبا و قدرتمند از ۲۰۰ هزار دلار شروع می‌شود.

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا با ۱۰ شاسی‌بلند برتر سال ۲۰۱۸ میلادی آشنا شوید!

 

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. چرا اینهمه غلط داره این مقاله
    حداکثر سرعت X6 اشتباهه
    حداکثر قدرت تسلا ۶۵۰ اسبه
    صفر تا صد تسلا ۳.۴ بعد چطور اوروس سریعتره! و…

    1. سلام ممنون از کامنت! باید گفت که این مقاله غلط نداره؛ در واقع اعداد و ارقام نوشته شده در متن مطابق با ویدئوی اختصاصی گذاشته شده در مطلب است.
      در اصل خودروهای موجود در بازار برای مثال بی‌ام‌و X6 یا تسلا مدل X و … نسخه‌های متفاوتی از پیشرانه و دیگر مشخصات فنی دارند که باعث میشه عدد ثابتی برای حداکثر قدرت یا سرعت را نتوان بیان کرد.
      به علاوه لامبورگینی اوروس یکی از سریع‌ترین شاسی‌بلند‌های موجود در بازار جهانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا