مکمل بنزین
گوناگونخبر

معرفی Mercedes CLS 2019؛ احیا یا طغیان؟!

زمانی که شرکت مرسدس بنز، برای اولین بار مدل CLS خود را در سال 2006 معرفی کرد، همه فکر می‌کردند که این خودرو یکی از خوش‌چهره‌ترین مرسدس بنزهایی خواهد بود که تابه‌حال وجود داشته است. نسل دوم CLS در سال 2012 به همراه یک طراحی جنجالی و ابداعی‌تر، که فروش ضعیف آن را بهبود بخشید رونمایی شد.

حال برای سال 2019 نیز شرکت مرسدس، یک مدل جدید CLS را رونمایی کرده است. اما واقعاً این مدل را چه میزان می‌توان با خودرویی که این مدل جدید قرار است جایگزین آن کرد مقایسه نمود؟

شرکت مرسدس بنز، برای این مدل جدید، یک جلوپنجره جدید و همچنین هواکش‌های جدیدتری که به نظر مانند نمونه‌ی قبلی که کمی احساس می‌شد در جای خود قرار نداشتند را نیز در نظر گرفته است. جلوپنجره و هواکشی که متناسب‌تر به نظر می‌آیند. همچنین با نگاهی به نمای جلویی این مدل جدید به چراغ‌هایی که احساس می‌شود بسیار متناسب و زیبا طراحی‌شده‌اند نیز برمی‌خوریم.

در حال حاضر، طراحان شرکت مرسدس تلاش خود را برای رخ‌نمایی هرچه بیشتر این مدل جدید به کار بسته‌اند و تلاش دارند تا آن را به یک نمونه‌ی خاص در طراحی تبدیل کنند. اما این تلاش طراحان برای یک طراحی خاص، این مدل CLS راکمی شبیه به مدل‌های A-Class مرسدس کرده است. اگرچه این نشان از سبک طراحی خاص و منحصربه‌فرد شرکت مرسدس برای خودروهای خود دارد.

با نگاهی به نیمرخ این خوش‌چهره آلمانی، واضح است که شرکت مرسدس تصمیم گرفته است تا این مدل جدید را بیشتر از آن‌که از نسل دوم این مدل الهام بگیرد از نسل اول آن الهام گرفته است. گلگیر عقب تهاجمی و چین و شکن دار و همچنین خطوط تیز طراحی به‌کاررفته در نسخه 2012 این مدل نیز جای خود را به خط‌هایی نرم و جاری روی بدنه خودرو در این نسخه جدید داده‌اند.

در قسمت عقب این مدل جدید نیز می‌توان شاهد چراغ‌های جدید بود که آن حالت پژمرده را از قسمت عقبی خودرو گرفته‌اند و در عوض چهره‌ای جذاب‌تر به خودرو بخشیده‌اند.

اما دراین‌بین لازم است سری به داخل کابین این مرسدس جدید بزنیم. بزرگ‌ترین تغییر در صندلی‌های عقب مشاهده می‌شود. بعد از بیش از 10 سال به‌عنوان یک خودروی چهار سرنشینه، حالا CLS پیشنهاد سواری نرم و راحت خود را برای 5 سرنشین ارائه می‌دهد. اگر شما با مدل‌های E-Class کنونی مرسدس آشنایی داشته باشید، شگفتی‌های زیادی را در درون این CLS 2019 پیدا نخواهید کرد.

اما با توجه به خاصیت لوکس بودن و همچنین خاص بودن مدل‌های E-Class کنونی مرسدس، این شباهت‌ها چیز بدی به نظر نمی‌رسند.

در مقایسه با نسخه پیشین، درون کابین New CLS، بسیار زیباتر و دلرباتر و البته با دکمه‌های کمتری که نمای زیباتری به داشبورد آن می‌دهند، جلوه‌نمایی می‌کند.

درآخر نیز باید گفت که قیمت این New CLS 2019 هنوز از طرف شرکت مرسدس اعلام‌نشده است، اما انتظار می‌رود که این نسخه در بازار ایالات‌متحده در پاییز سال جاری میلادی عرضه شود. این نسخه در دو مدل چهارچرخ محرک (AWD) و چرخ‌های عقب محرک (RWD) عرضه خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا