مکمل بنزین
آموزشبرگزیده‌ها

زمان‌هایی که احتمال تصادف در آن بیشتر است!

برخوردهای سطحی و ضعیف، تصادفات زنجیره‌ای، برخوردهای منجر به جراحات زیاد و درنهایت تأسف، مرگ در پی یک حادثه‌ دل‌خراش به علت تصادف‌های جاده‌ای. فرقی نمی‌کند که چه نامی را برای آن‌ها انتخاب کنیم. زیرا آن‌ها به‌مراتب اتفاق افتاده و باعث تأثیر درروند زندگی و همچنین نرخ‌های بیمه‌ای شما می‌شوند.

در کشور کانادا، حدود 335 گزارش پلیس از برخوردهای اتفاق افتاده در یک روز مخابره می‌شوند. راننده باید به‌قول‌معروف چهارچشمی مراقب خود و سرنشینانش هنگامی‌که پشت فرمان نشسته است باشد. البته این مراقب بودن نیز بستگی به شرایط و زمان‌هایی دارد که این برخوردها و تصادفات احتمال بیشتری برای به وقوع پیوستن دارند.

1-ماه‌های فصل تابستان

بیشتر راننده‌ها احتمالاً فکر می‌کنند که احتمال بروز تصادف در ماه‌های فصل زمستان بیشتر است. اما واقعیت این است که در فصل تابستان تصادف‌های بیشتری نسبت به فصل‌ها و ماه‌های دیگر سال اتفاق می‌افتد.

2-جمعه‌های پرآشوب

شاید این جمعه‌های پرآشوب بیشتر به خاطر این است که در اکثر کشورها، مردم خود را برای روزهای پایان هفته (شنبه و یکشنبه) آماده می‌کنند. اما برای خیلی‌ها این آخر هفته به‌نوعی کابوس تلخ برای روزهای دیگر به علت وقوع یک برخورد ساده و یا یک تصادف شدید تبدیل می‌شود. تقریباً 17 درصد برخوردهای گزارش‌شده در کشور کانادا، در روزهای جمعه اتفاق می‌افتد.

3-هجوم شدید در هنگام غروب

دست‌ها پایین، ساعت‌هایی که به هجوم هنگام غروب معروف هستند (از ساعت 3 عصر تا 6 غروب) بیشترین تعداد تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند. این دوره سه‌ساعته، 25 درصد تعداد تصادفات را در یک روز نسبت به سایر ساعت‌های شبانه‌روز، به خود اختصاص داده‌اند.

4-تقاطع‌های حیله‌گر

تقاطع‌ها، حتی باوجود قرار گرفتن علائم هشدار، علائم کنترلی و خط‌کشی‌های زیاد، بازهم نیمی از تعداد تصادفات را به نام خود ثبت کرده‌اند.

5-روزهای آفتابی، رانندگان را گیج می‌کنند

شاید جالب باشد که بدانید، در 70 درصد تصادفات و برخوردهای جاده‌ای، احتمال اینکه این تصادف در روزهایی با هوای صاف و آفتابی باشد بسیار بیشتر از مواقعی است که با هوای بارانی یا برفی یا هوای مه‌آلود روبرو هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا