مکمل بنزین
تماشاخانه

مسابقه درگ دو خودروی بی‌ام‌و M3 و بی‌ام‌و M4! (ویدئوی اختصاصی)

گاهی اوقات برای خرید یک مدل جدیدتر از یک سری خودرو سوالات زیادی در ذهن خریداران به وجود می‌آید؛ آیا پرداخت هزینه دو برابر برای داشتن یک مدل بالاتر مقرون به صرفه است؟ آیا مشخصات فنی دو مدل از یک سری خودرو با هم تفاوت زیادی دارند؟ آیا ظاهر یا داخل کابین خودروی جدیدتر از مدل پایین‌تر بهتر شده است؟ و شاید ده‌ها سوال دیگر! در این ویدئوی اختصاصی مسابقه درگ دو خودروی بی‌ام‌و M3 Comp Pack و بی‌ام‌و M4 GTS را مشاهده خواهید کرد.

قیمت بی‌ام‌و M3 در بازار جهانی حدود ۶۵ هزار دلار است ولی قیمت پایه بی‌ام‌و M4 دو برابر مدل قبلی است، خوب در وهله اول شاید بسیاری از خوانندگان یا خریداران برای صرفه‌جویی کردن در هزینه‌ها به سمت مدل M3 گرایش پیدا کنند ولی باید گفت که بی‌ام‌و M3 Comp Pack مجهز به پیشرانه توئین توربو ۶ سیلندری با گنجایش ۲.۹ لیتری است که می‌تواند ۴۴۴ اسب بخار قدرت و گشتاوری معادل ۴۰۶ پوند فوت تولید کند و تنها در ۴.۲ ثانیه شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ برساند؛ در حالیکه بی‌ام‌و M4 GTS با همین ویژگیهای مشابه تنها ۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۰ پوند فوت گشتاور بیشتری دارد و می‌تواند در ۳.۸ ثانیه شتاب خود را از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند.

کارشناسان یکی از دلایلی که بی‌ام‌و M3 کشش کمتری نسبت به مدل M4 دارد را به وزن بدنه سنگین‌تر و اسب بخار پایین‌تر آن نسبت داده‌اند. در ابتدای این ویدئو مشاهده می‌کنیم که بی‌ام‌و M3 نسبت به رقیب خود عملکرد بهتری نشان می‌دهد ولی در آخر این بی‌ام‌و M4 است که می‌تواند با تفاوت ناچیزی از زمان زودتر از خط پایان بگذرد و برنده میدان باشد. داشتن شتاب بیشتر و عملکرد سریع‌تر در جاده‌ها برای بسیاری از خریداران خودرو حرف اول را می‌زند؛ پس پرداخت هزینه دو برابری برای داشتن بی‌ام‌و M4 زیاد هم غیرمعقول به نظر نمی‌رسد! شما چه نظری دارید؟!

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا مسابقه درگ جذاب دو خودروی بی‌ام‌و M3 و بی‌ام‌و M4 v را مشاهده کنید!

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا