Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

فیلتر روغن قدیمی یا فیلتر روغن جدید؟! (ویدئوی اختصاصی)

بسیاری از رانندگان تجربه درباره تعویض فیلتر روغن ماشین را داشته‌اند و می‌دانند که چگونه باید فیلتر را تعویض کنند. در واقع فیلتر، روغن را قبل از رسیدن به یاتاقان‌ها و سایر قسمت‌های ماشین که روغن مصرف می‌کنند، تصفیه می‌کند. در بازار چندین فیلتر از نوع کاغذی یا سلولزی، فلزی یا ساخته شده از مواد مصنوعی را می‌توان پیدا کرد ولی سوال اصلی این است که آیا باید به سراغ خرید فیلترهای کاغذی یا سلولزی جدید رفت یا همان فیلترهای قدیمی را استفاده کرد؟! 

در واقع اکثریت رانندگان می‌دانند که فیلتر روغن باید قبل از رسیدن پایان عمر مفید تعویض شود تا خللی در جریان روغن کاری خودرو ایجاد نشود. بسیاری از رانندگان ترجیح می‌دهند فیلترهای کاغذی را به دلیل قیمت پایین خریداری کنند اما باید گفت که فیلترهای کاغذی تنها قابلیت جذب ذرات بزرگتر از ۴۰ میکرون را دارند و در بازه زمانی کوتاه باید تعویض شوند. از سوی دیگر حتی فیلترهای سلولزی جدید با وجود اینکه سطح تماس بیشتری با مواد روغنی به کوچکی ۵ تا ۱۰ میکرون دارند، نتوانسته‌اند عملکرد خوبی از خود نشان بدهند. به علاوه فاصله بین شیارهای ایجاد شده در فیلترهای سلولزی امروزی بسیار زیادتر از فیلترهای قدیمی است و این موضوع باعث می‌شود که روغن و سیالات به خوبی از فیلتر رد نشده و در هنگام تعویض فیلتر بیش از نیمی از روغن خودرو خارج شود.

از این رو بعضی از مکانیک‌ها و کارشناسان خرید فیلترهای قدیمی مانند فیلترهای فلزی یا با جنس مصنوعی را بیشتر از فیلترهای جدید کاغذی و سلولزی پیشنهاد می‌دهند. تنها کافیست که آچار مخصوص باز کردن مخزن فیلتر روغن ماشین خود را داشته باشید و با خرید و کار گذاشتن همان فیلترهای قدیمی، تصفیه روغن وسیله نقلیه‌تان را تغییر دهید. شما چه نظری درباره تعویض و خرید فیلترهای روغن دارید؟

در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا دلایل کارشناس خودرو را برای فیلترهای روغن جدید و قدیمی مشاهده کنید!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.